Variable Evaluationan Exploration of Novice Programmers' Understanding and Common Misconceptions
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2017 (Seite 345 bis 350), 2017
|
|
Zusammenfassungen
For novice programmers one of the most problematic concepts is variable assignment and evaluation. Several questions emerge in the mind of the beginner, such as what does x = 7 + 4 or x = x + 1 really mean? For instance, many students initially think that such statements store the entire calculation in variable x, evaluating the result lazily when actually needed. The common increment pattern x = x + 1 is even believed to be outright impossible. This paper discusses a multi-year project examining how high school students think of assignments and variables. In particular, where does the misconception of storing entire calculations come from? Can we explain the students' thinking and help them develop correct models of how programming works?
It is particularly striking that a model of the computer as a machine with algebraic capabilities would indeed produce the observed misconceptions. The misconception might simply be attributed to the expectation that the computer performs computations the exact same way students are taught to in mathematics.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Philip J. Guo | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Fehlvorstellungen bezüglich Variablen , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , notional machine , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen beim Programmieren, Fehlvorstellungen bezüglich Initialisierung, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
6 Erwähnungen
- Informatik Spektrum Sonderheft: Bildung und Informatik - Volume 42, Issue 2, April 2019 (2019)
- Unterrichtseinheit Variablenkonzept auf der Sekundarstufe - Misskonzepte und deren Überwindung bei der Entwicklung des Variablenkonzepts auf der Sekundarstufe in Scratch (Christian Rauter) (2019)
- Programming in K–6 - Understanding Errors and Supporting Autonomous Learning (Jacqueline Staub) (2021)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- ibis 2/1 (2024)
- Informatikunterricht im Zyklus 2: Variablen - Eine Design-Based-Research Studie (Lea Gisler) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Variable Evaluation: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 260 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.