/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Supporting Guided Inquiry with Cooperative Learning in Computer Organization

Yeajin Ham, Brandon Myers
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The computer organization course must help students acquire difficult conceptual knowledge and design skills, and improve their teamwork skills for subsequent project courses. Prior research supports that cooperative learning, in which students work together to achieve common goals, may address these challenges. We studied whether increasing the amount of guided inquiry activities and the cooperative support for it (teams and reflection) in an intermediate computer science course would improve achievement and engagement. The intervention group had lower scores on one of two achievement measures, lower engagement, and lower task value of collaborative activities. Qualitative analysis showed that students valued hands-on learning yet resisted guided inquiry, suggesting that sharing the purpose of each type of activity is important. Furthermore, the results showed that students valued learning with peers but were frustrated by group dysfunction, suggesting that instructors must address teamwork comprehensively to realize the benefits of cooperative learning.

Von Yeajin Ham, Brandon Myers im Konferenz-Band SIGCSE 2019 im Text Supporting Guided Inquiry with Cooperative Learning in Computer Organization (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michael J. Clancy, Graciela Gonzalez, Geoffrey L. Herman, Helen H. Hu, Lisa C. Kaczmarczyk, Colleen M. Lewis, Michael C. Loui, Brian P. Railing, Tricia D. Shepherd, Mack Thweatt, Nathaniel Titterton, Craig B. Zilles

Begriffe
KB IB clear
Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL)
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 SIGCSE 1994 (Robert Beck, Don Goelman) 3, 8, 1, 1, 8, 5, 2, 6, 1, 3, 6, 6 72846325
2006 SIGCSE 2006 (Doug Baldwin, Paul T. Tymann, Susan M. Haller, Ingrid Russell) 1130800
2008 ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 1, 4, 12, 1, 4, 1, 3, 3, 4, 5, 5, 2 54452468
2010 Computer Science Education 2/2010 2, 2, 5, 1, 1, 1, 4, 5, 4, 5, 4, 2 292296
2014 SIGCSE 2014 (J. D. Dougherty, Kris Nagel, Adrienne Decker, Kurt Eiselt) 2, 9, 1, 6, 4, 1, 5, 3, 3, 9, 11, 4 545884529
2015 SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5 479233198
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local web  CSI closed lab vs. open lab experiment (Mack Thweatt) 1400
2006 local web  A systematic approach to active and cooperative learning in CS1 and its effects on CS2 (Graciela Gonzalez) 2500
2008 local web  Proof by incomplete enumeration and other logical misconceptions (Geoffrey L. Herman, Lisa C. Kaczmarczyk, Michael C. Loui, Craig B. Zilles) 1, 8, 2, 3, 5, 3, 1, 1, 3, 10, 6, 2 422206
2010 local web  Experiences with lab-centric instruction (Nathaniel Titterton, Colleen M. Lewis, Michael J. Clancy) 1200
2014 local web  Teaching CS 1 with POGIL activities and roles (Helen H. Hu, Tricia D. Shepherd) 4400
2015 Using Active Learning Techniques in Mixed Undergraduate / Graduate Courses (Abstract Only) (Brian P. Railing) 1400

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Supporting Guided Inquiry with Cooperative Learning in Computer Organization: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1293 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.