/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Formative Assessment and Feedback Using Information Technology

Fabienne van der Kleij, Lenore Adie
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationFormative assessment including feedback to students on their learning is widely recognized as an effective means to support student learning. Research has found that the potential of formative assessment in improving student learning is often not fully realized in classroom practice. IT provides a possible solution for overcoming some of the obstacles when implementing formative assessment. This chapter reviews various ways in which IT has been used in formative assessment, focusing specifically on digital learning environments, game-based assessment, classroom response systems, Web 2.0, and video feedback. The results suggest that using IT as a platform for feedback provides opportunity to individualize feedback, increase student engagement, collect learning evidence for all students, facilitate reflective processes, and support self-regulated learning. Reported potential challenges to the utilization of IT include time restrictions, limited response formats, technical difficulties, access to evidence of student learning for teachers, and teacher knowledge and skills. One key finding is that although innovations in technology have evolved considerably, many promising possibilities are not yet being exploited for the purpose of formative assessment. Most importantly, research demonstrates that not the technologies themselves, but the ways in which they are used impact on their formative potential. Bringing together IT and formative assessment may open up the potential for moving from convergent forms of feedback to more open, divergent feedback practices.
Von Fabienne van der Kleij, Lenore Adie im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Formative Assessment and Feedback Using Information Technology

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Myint Swe Khine , Yoon Jeon Kim , Issa M. Saleh , Valerie J. Shute

Begriffe
KB IB clear
Classroom response systemClassroom response system , Feedback (Rückmeldung)Feedback , Informationstechnikinformation technology , LehrerInteacher
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2010 local  New Science of Learning (Myint Swe Khine, Issa M. Saleh) 7, 3, 2, 7, 7, 3, 1, 7, 2, 6, 1, 1 7 13 1 489
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 8, 14, 2, 1, 1, 3, 11, 6, 11, 6, 6, 4 95 273 4 1035
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 local web  Formative and Stealth Assessment (Valerie J. Shute, Yoon Jeon Kim) 1, 3, 2, 1, 5, 1, 3, 3, 2, 5, 1, 4 2 2 4 155

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Formative Assessment and Feedback Using Information Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 274 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.