/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Data, reductionism and the problems of assessing young children

Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Datafication of Primary and Early Years EducationThis chapter examines the ways in which data collection processes simplify and abstract complex phenomena into numbers, a process of reduction. It then explores this reduction by examining the effects and impacts of Baseline Assessment's use of simplified data in primary schools. The chapter considers the problematic nature of such reduction, and the problems of accuracy it creates. It explains the negation of English as an additional language (EAL) children's competencies in their first language through the assessment; the further narrowing of the curriculum; and the problem of assessing children of different ages. Baseline Assessment's hyper-positive scientific paradigm required the production of a single number, and that the three Baseline Assessment providers had to construct binary 'yes' or 'no' responses to a series of statements. The chapter reviews the issue of age more generally, and the emotional impact of attempts to collect data about 'development' with young children.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text Data, reductionism and the problems of assessing young children

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , datafication in education , Kinderchildren , Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Data, reductionism and the problems of assessing young children: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 87 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.