/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Innovations in Teaching and Learning Strategies to Improve the Effectiveness of Using Haptic Simulators in Higher Education for Dental Students and Other Health Care Disciplines

Margaret J. Cox, Barry F. Quinn, Jonathan San Diego, Jesal Patel, Kiran Gawali, Mark Woolford
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis paper briefly reviews the teaching and assessment strategies developed over ten years of trials with over 1200 undergraduate students to make effective use of virtual haptic simulators in higher education disciplines such as dentistry and nursing. In the last five years (2012–17) these strategies have evolved to include a range of technology enhanced learning resources (TEL) in a blended learning setting to assess the performance progression of students’ learning cavity preparation skills. Every students’ performance outcomes were retrieved from the hapTEL simulator log files for each task including the percentage of caries, healthy tissue and pulp removed. The use of a blend of video recorded short lectures followed by face to face teaching, pair working, haptic, visual images and sound feedback, and individual student assessment record keeping showed an improved reliability in performance of the work-stations and a consistently higher rate of student’s log files records compared with previous years. Records of students’ performance collected over two years showed that the HapTEL system enabled students to perform better at cavity preparation after practising over two sessions.
Von Margaret J. Cox, Barry F. Quinn, Jonathan San Diego, Jesal Patel, Kiran Gawali, Mark Woolford im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Innovations in Teaching and Learning Strategies to Improve the Effectiveness of Using Haptic Simulators in Higher Education for Dental Students and Other Health Care Disciplines

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Helen Beetham, Margaret J. Cox, Diana Laurillard, Rhona Sharpe

Begriffe
KB IB clear
Blended LearningBlended Learning, Innovationinnovation
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 5, 9, 8, 12, 7, 8, 8, 10, 8, 7, 16, 1731332
2007 local Rethinking Pedagogy for a Digital Age (Helen Beetham, Rhona Sharpe) 2, 3, 8, 8, 7, 11, 11, 5, 8, 11, 10, 21122360
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 7, 13, 19, 12, 8, 8, 14, 13, 13, 22, 1, 29521821057
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local web Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 4, 4, 9, 9, 1, 1, 7, 6, 11, 11, 2, 1521193

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.