/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Children as Respondents

The Challenge for Quantitative Methods (1st and 2nd edition)
Jacqueline Scott
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research with Children, 2000 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research with ChildrenIn this chapter, I discuss some of the accumulated knowledge regarding the techniques for interviewing children in person in large-scale surveys and the strategies for optimizing the measures used and the quality of the resulting data. The chapter draws together practical knowledge from diverse sources and reflects on the lessons that can be learned for quantitative research concerning children. This practical knowledge comes from a very wide range of disciplines, including psychology, anthropology, education, criminology and sociology. In addition, in order to illustrate the constraints and practical challenges of including children in an ongoing large-scale, general purpose, survey, I describe, as a case study, the development and implementation of a Children as respondents 89 Young Person’s questionnaire for children aged 11–15 in the British Household Panel Study. First, however, I consider why, in our supposedly child-oriented society, children are so often ignored by large-scale, general population, survey research.
Von Jacqueline Scott im Buch Research with Children im Text Children as Respondents (2008)
Research with ChildrenIn this chapter I reflect on why children are so often excluded from largescale quantitative research. I argue that the social and economic questions that such research addresses are often framed in ways where the adultcentric bias is unacknowledged and inappropriate. I also elaborate on how, at least for research using the life course perspective (Elder et al. 1993; Elder 1995), the crucial concepts of choice and agency means that it is essential to collect information from children themselves concerning their present experiences and future aspirations. Until recently survey researchers, when investigating aspects of childhood, have preferred to ask adult respondents such as parents or teachers to report on children’s lives, rather than to ask children themselves. In part, this has been because of concerns about the cognitive ability of children to process and respond to structured questions about behaviour, perceptions, opinions and beliefs. Drawing on research from cognitive psychology, I suggest ways that questionnaires and interview practice can be modified to make them more suitable for young respondents. I also reflect on ways that practical and ethical challenges posed by the inclusion of children in general surveys can be overcome. By including children in population surveys, especially longitudinal surveys, social scientists can improve the theoretical understanding and empirical knowledge of the dynamics of social inclusion and exclusion that are so evident in childhood experiences and life course trajectories.
Von Jacqueline Scott im Buch Research with Children im Text Children as Respondents (2008)

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ulrich Beck

Fragen
KB IB clear
Sind Selbsteinschätzungen zuverlässig?

Begriffe
KB IB clear
Befragung von Kindern , Elternparents , Fragebogen , Kinderchildren , LehrerInteacher , Psychologiepsychology , Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986  local  Risikogesellschaft (Ulrich Beck) 2, 7, 1, 3, 2, 4, 10, 2, 4, 9, 2, 1 7871605

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Lernen, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Children as Respondents: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 192 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.