The Science Drama ProjectMeaning in the Middle
Kitty van Cuylenburg
Zu finden in: Science and Drama (Seite 43 bis 56), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Under the theoretical framing of experiential education (Dewey, 1910) and constructivist learning (Vygotsky, 1978), this research seeks to explore the intersection of Science and Drama, to consider how interdisciplinary teacher practice might develop a more meaningful student experience and understanding of Science as a Human Endeavour (VCAA, 2016) for middle school students in Victoria, Australia. This research uses Self-study Methodology to situate myself—a teacher in my practice—in exploring the research question through self-reflection, dialogue and critical analysis. Data collection methods include using interviews, focus groups and a reflection journal, and engaging with Applied Thematic Analysis to find connections through the collected data. As a teacher-researcher I reframed my understanding of the problem: finding meaningful learning for students was not a result of interdisciplinary practice. I must first consider a pedagogical foundation for student voice, confidence, and authentic connection. I must enable students to ask a human question, and then revisit the experience with students at a later date. Meaning was found not in the moments of the program, but in the meditation on it, and illuminated the critical nature of supporting students to reflect on their learning and experiences.
Von Kitty van Cuylenburg im Buch Science and Drama (2021) im Text The Science Drama Project Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Eltern, Schule, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Science Drama Project: Meaning in the Middle: Artikel als Volltext @ Springer (: , 188 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.