Programming Environments for the Development of Computational Thinking in Preschool Education: A Systematic Literature ReviewKonstantina Louka, Stamatios Papadakis
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 39 bis 59), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computational thinking (CT) and understanding how programs are executed are internationally acknowledged as necessary for today’s students and citizens of tomorrow. Despite the multifaceted nature of CT, the introduction of CT and associated concepts such as coding is regarded as developmentally acceptable for preschool and kindergarten children. Furthermore, there is a considerable influx of software offering various interfaces and styles which facilitate the introduction of children aged 4–6 years to essential CT, coding and problem-solving skills. However, the fast-paced developers produce apps, and the breadth of the available apps has gone beyond what is reasonable for researchers and experts in the domain to evaluate. This chapter presents a systematic literature review on the available software to encourage preschoolers’ introduction to CT and coding skills.
Von Konstantina Louka, Stamatios Papadakis im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Programming Environments for the Development of Computational Thinking in Preschool Education: A Systematic Literature Review Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marina Umaschi Bers , Stefania Bocconi , Augusto Chioccariello , Giuliana Dettori , Katja Engelhardt , Anusca Ferrari , Louise P. Flannery , Charalampos Karagiannidis , Ilias Karasavvidis , Elizabeth R. Kazakoff , Vassilis Komis , Anastasia Misirli , Seymour Papert , Panagiotis Politis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Kinderchildren , Kindergarten , Programmierenprogramming , Programmieren für KinderProgramming for kids | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Programming Environments for the Development of Computational Thinking in Preschool Education: A Systematic Literature Review: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1162 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.