Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary EducationChristian Andrés Benavides-Escola, Estefanía Martín-Barroso, María Zapata-Cáceres, Marcos Román-González
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '24, 2024
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Oktober 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
The adoption of Computational Thinking (CT) in the educational
worldwide curricula is progressively gaining importance from various
perspectives. One particular approach, known as unplugged,
does not require electronic devices and offers notable benefits as
it is replicable and adaptable. Moreover, it serves to dismantle the
misconception that computer science is exclusively confined to the
digital realm. While both plugged and unplugged methodologies
are recognized, further exploration of the unplugged approach is
required, especially in Upper Secondary Education, where there is
less evidence of its effectiveness. This paper presents a summary
of a quasi-experimental study conducted with 11th grade students
(approximately 16 years old) in a Spanish public high school. 57
students participated: 28 in the control group and 29 in the experimental
group. The conducted research, based on a quantitative
and experimental design, aimed to investigate the effectiveness of
unplugged activities to improve CT abilities in Upper Secondary
Education. The results indicated improved skills in the experimental
group, suggesting the potential efficacy of unplugged methods
in fostering CT abilities.
Von Christian Andrés Benavides-Escola, Estefanía Martín-Barroso, María Zapata-Cáceres, Marcos Román-González im Konferenz-Band WIPSCE '24 im Text Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education (2024) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Stefania Bocconi , Augusto Chioccariello , Paul Curzon , Giuliana Dettori , Hatice Yildiz Durak , Katja Engelhardt , Anusca Ferrari , Peter W. McOwan , Laura R. Meagher , Nicola Plant , Mustafa Saritepeci , The Royal Society | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , computer science unpluggedcomputer science unplugged , Informatikcomputer science , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1600 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.