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Beats Biblionetz - Bücher

Video Game Spaces

Image, Play, and Structure in 3D Worlds
Michael Nitsche , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Video Game SpacesThe move to 3D graphics represents a dramatic artistic and technical development in the history of video games that suggests an overall transformation of games as media. The experience of space has become a key element of how we understand games and how we play them. In Video Game Spaces, Michael Nitsche investigates what this shift means for video game design and analysis.
Navigable 3D spaces allow us to crawl, jump, fly, or even teleport through fictional worlds that come to life in our imagination. We encounter these spaces through a combination of perception and interaction. Drawing on concepts from literary studies, architecture, and cinema, Nitsche argues that game spaces can evoke narratives because the player is interpreting them in order to engage with them. Consequently, Nitsche approaches game spaces not as pure visual spectacles but as meaningful virtual locations. His argument investigates what structures are at work in these locations, proceeds to an in-depth analysis of the audiovisual presentation of game worlds, and ultimately explores how we use and comprehend their functionality.
Von Klappentext im Buch Video Game Spaces (2009)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
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Stanley Kubrick, Sherry Turkle

Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Wahrnehmungperception, World of Warcraft
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1968 2001 (Stanley Kubrick) 7, 1, 8, 2, 2, 2, 3, 9, 3, 7, 7, 3 9543310
1984  local  The Second Self (Sherry Turkle) 1, 6, 14, 2, 1, 4, 8, 2, 9, 7, 13, 3 1477536151

iconZitationsgraph

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Video Game Spaces: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1843 kByte)

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Video Game Spaces e - - 0 0262141019 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.