/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Not just where to klick

Teaching Students How to Think about Information
Troy A. Swanson, Heather Jagman , local 
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Not just where to klickNot Just Where to Click: Teaching Students How to Think about Information explores how librarians and faculty work together to teach students about the nature of expertise, authority, and credibility. It provides practical approaches for motivating students to explore their beliefs, biases, and ways of interpreting the world.
This book also includes chapters that bridge the gap between the epistemological stances and threshold concepts held by librarians and faculty, and those held by students, focusing on pedagogies that challenge students to evaluate authority, connect to prior knowledge and construct new knowledge in a world of information abundance. Authors draw from a deep pool of perspectives including social psychology, critical theory, and various philosophical traditions.
Contributors to the nineteen chapters in this volume offer a balance of theoretical and applied approaches to teaching information literacy, supplying readers with accessible and innovative ideas ready to be put into practice.
Not Just Where to Click is appropriate for all types of academic libraries, and is also suitable for library and information science curricula and collections.
Von Klappentext im Buch Not just where to klick (2015)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bibliotheklibrary, confirmation bias, Informationinformation, Informationskompetenzinformation literacy, Turnitin

iconVolltext dieses Dokuments

Not just where to klick: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2415 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.