Group-based learningJan-Willem Strijbos, Bernd Martens
Zu finden in: Euro-CSCL, 2001
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Most group-based pedagogy is based on two theoretical perspectives towards group learning: co-operative learning and collaborative learning. Quite often it reflects a subjective choice, based on teaching or research preferences. Moreover, a continuing and confusing debate upon the premises of the distinction or similarities between both perspectives perpetuates. First, this paper discusses that a ‘group’ should be regarded as a distinctive ‘learning environment’, by which both perspectives can be identified as approaches to ‘group-based learning’. However, regarding the amount of pre-imposed structure, task-type and learning objectives, differences are apparent. Second, although social constructivist theory emphasises the importance of social interaction, no theoretical explanation is presented. Moreover, the interaction process is treated as a ‘black box’ through which students pass, and come-out somehow changed. A conceptualisation of group interaction lacks. A theory on ‘group-based learning’ should not only identify ‘key elements’ for the design of group-based pedagogy, but also conceptualise group interaction. A dynamic perspective on social interaction is proposed. Different group-based pedagogy approaches, may very well result in different interaction processes, and thus be applicable to achieve different learning objectives.
Von Bernd Martens, Jan-Willem Strijbos im Konferenz-Band Euro-CSCL (2001) im Text Group-based learning Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter , John Seely Brown , Allan Collins , Pierre Dillenbourg , P. Duguid , D. R. Forsyth , S. E. Newmann , Marlene Scardamalia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , social network analysissocial network analysis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Ten steps to complex learning - A Systematic Approach to Four-Component Instructional Design (Jeroen van Merriënboer, Paul A. Kirschner) (2007)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.