Can Weblogs and Microblogs Change Traditional Scientific Writing?Erstpublikation in: Future Internet 2009, 1(1), 47-58
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper describes a follow-up Web 2.0 approach to a technology enhanced master course for students of Graz University of Technology. The lecture “Social Aspects of Information Technology” has a long tradition for using new didactical scenarios as well as modern e-Learning technologies. After using a blogosphere one year ago, this year microblog channels helped to expand the traditional lecture. Students choose (on a voluntary basis) whether they want to participate in a blogging/microblogging group instead of using conventional methods called Scientific Writer/Scientific Reviewer. This study addresses the question whether this method can change the learning outcome into a more reflective one. Furthermore, peer-reviewing groups judge the quality of essays and blog contributions. In this paper we examine if microblogging can be an appropriate technology for assisting the process. This publication comes to the conclusion that an amazing potential and a new way to work with information is opened when using microblogging. Students seem to be more engaged, reflective and critical in as much as they presented much more personal statements and opinions than years before.
Von Martin Ebner, Hermann Maurer im Text Can Weblogs and Microblogs Change Traditional Scientific Writing? (2009) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Anne Bartlett-Bragg , Martin Ebner , James Farmer , Maren Lübcke , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Tim O'Reilly , Rasco Perschke , Marc Prensky , Mandy Schiefner , Rolf Schulmeister | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , microbloggingmicroblogging , Schreibenwriting , Weblogsblogging , Wissenschaftscience , wissenschaftliches Schreibenscientific writing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schreiben am Computer, Weblogs in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Personal Learning Environment for Higher Education - A First Prototype (Martin Ebner, Behnam Taraghi) (2010)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Can Weblogs and Microblogs Change Traditional Scientific Writing?: Artikel als Volltext (: , 160 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.