Personal Learning Environment for Higher EducationA First Prototype
Martin Ebner, Behnam Taraghi
Erstpublikation in: Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2010 (pp. 1158-1166). Chesapeake, VA: AACE
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
It is obvious that in the future the World Wide Web as a whole together with the many
distributed online applications, tools and services play a very significant role in Technology Enhanced Learning. The integration of all these possibilities on the web in a Personal Learning Environment (PLE) in a way that the learners can select, individualize and customize the learning resources and services according to their needs and interests can support learners and teachers and enhance learning in general. For this purpose Graz University of Technology has developed a PLE that bases on mashup of widgets. In this paper the PLE architecture in general is described. The widget-based approach that follows the W3C standard is pointed out and the first widget prototypes as well as some student projects for widget development are illustrated.
Von Martin Ebner, Behnam Taraghi im Text Personal Learning Environment for Higher Education (2010) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | RSS, Universität, Wikipedia |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Personal Learning Environment for Higher Education: Artikel als Volltext (: , 228 kByte; : 2021-03-21) | |
Personal Learning Environment for Higher Education: Artikel als Volltext (: , 228 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.