/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Digital technology and education policy-making

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Neil SelwynThis chapter considers the shaping of schools, schooling and the digital age at a macro- level of analysis. As outlined in Chapter 3, the social shaping of technology can involve a wide number of influences. It therefore follows that the use of digital technology in schools is influenced by a variety of stakeholders and interests long before it enters the classroom setting. This chapter examines the influence of state policy-making and policy institutions on schools technology. In particular, it explores the construction of digital technology use within recent state policy programmes and initiatives. Of course, the topic of technology use has long been a focus for public sector policy- making. The 1960s and 1970s saw the governments of many (over)developed industrialised nations react to concerns over the ‘white heat’ of technological development with a range of`high tech’ public policy drives - especially in areas of public life such as energy, transport, health and education. With the rise of‘micro-electronics’, countries such as the UK and US saw the launch and re-launch of often indistinguishable national educational technology policies and local initiatives throughout the 1980s, with governments and politicians of all political persuasions keen to capitalise on the kudos of being seen to ‘do something` about new information technologies. While continuing to be a comparatively high—profile area of state policy-making throughout the 1980s, educational technology gained a heightened importance with the emergence in the mid-1990s of the internet into mainstream societal use (as compared to previous relatively niche application in scientific and military domains). From that time onwards the field of educational technology (and schools technology in particular) has attracted the sustained attention of policy—makers, figuring ever more prominently in the education policy agendas of countries around the world. This chapter considers what role this high-profile policy-making activity has played in the shaping of schools and schooling in the digital age - not least in terms of setting an agenda for what schools technology is and what values are associated with it.
Von Neil Selwyn im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010) im Text Digital technology and education policy-making auf Seite  28

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungspolitikeducation politics, Deutschlandgermany, Internetinternet, Internet in der Schuleinternet in school, Ökonomisierung, Ökonomisierung der Bildung, Politikpolitics, Schuleschool, Schulen ans Netz (Deutschland)

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Digital technology and education policy-making: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 120 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.