/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Schools and Schooling in the Digital Age

A Critical Analysis
,  local secure 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Neil SelwynThis is a book about the social, cultural, economic and political aspects of digital technology and education. In particular it sets out to unpack the relationships between digital technology and compulsory education - i.e. schools, schooling and all other elements of the formal organised provision of education to children and young pcople. This is a book that attempts to make sense of what happens (and what does not happen) when the digital and the educational come together in the guise of 'schools technology'. The next nine chapters will identify and examine the key tensions and controversies that surround technology and schooling in the early twenty-first century, culminating in a set of suggestions, proposals and recommendations for addressing thc 'problems' that appear to beset schools technology. Above all, the book sets out to develop a critical understanding of all these issues — offering a counterbalance to the oftcn uncritical and unreflective academic study of educational tcchnology over thc past forty years.
Von Neil Selwyn im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010) im Text Revisiting the Promise of Digital Technology and Schools auf Seite  5
This book presents a wide-ranging and critical exploration of a topic that lies at the heart of contemporary education. The use of digital technology is now a key feature of schools and schooling around the world. Yet despite its prominence, technology use continues to be an area of education that rarely receives sustained critical attention and thought, especially from those people who are most involved and affected by it. Technology tends to be something that many teachers, learners, parents, policy-makers and even academics approach as a routine rather than reflective matter.
Tackling the wider picture, addressing the social, cultural, economic, political and commercial aspects of schools and schooling in the digital age, this book offers to make sense of what happens, and what does not happen, when the digital and the educational come together in the guise of schools technology.
In particular, the book examines contemporary schooling in terms of social justice, equality and participatory democracy. Seeking to re-politicise an increasingly depoliticised area of educational debate and analysis, setting out to challenge the many contradictions that characterise the field of education technology today, the author concludes by suggesting what forms schools and schooling in the digital age could, and should, take.
This is the perfect volume for anyone interested in the application and use of technology in education, as well as the education policy and politics that surround it; many will also find its innovative proposals for technology use an inspiration for their own teaching and learning.
Von Klappentext im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010)

iconBemerkungen zu diesem Buch

Das Buch ist so klein gedruckt, dass weder meine Augen noch mein Zeilenscanner den Text vernünftig lesen konnten. Wären es nur meine Augen gewesen, so hätte ich dies meinem fortschreitenden Alter zugeschrieben. So hingegen ärgere ich mich über den Verlag, der das Buch auch nicht als eBook herausgibt.
erfasst im Biblionetz am 27.05.2013

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Matteo Bittanti, danah boyd, Allan Collins, Larry Cuban, Michael Dell, Thomas Friedman, J. P. Gee, Richard Halverson, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Ivan Illich, Mizuko Ito, Patricia G. Lange, Niklas Luhmann, Nicholas Negroponte, Seymour Papert, C.J. Pascoe, L. J. Perelman, Marc Prensky, Howard Rheingold, Laura Robinson, Seymour B. Sarason, Clay Shirky, Don Tapscott, William Tobin, Alvin Toffler, David Tyack, David Warner, Joseph Weizenbaum, Anthony D. Williams

Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?
Was bringt Computereinsatz in der Schule?
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Aussagen
KB IB clear
Die heutige Schule ist wie eine Fabrik der Industriegesellschaft organisiert
ICT in der Schule birgt die Gefahr von kommerziellen Interessen und Inhalten
Lehrende haben mangelnde Kenntnisse und Fertigkeiten im Bereich des ICT-Einsatzes in der Lehre
Lehrende sind nicht motiviert, ICT in der Lehre einzusetzen.
Leitmedienwechsel-Reaktion 5: Wer redet noch von Schule?
Lernargument: ICT-Einsatz fördert das Lernen
Schulen sind veränderungsresistent
Weil die heutige Schule auf die Bedürfnisse der Industriegesellschaft ausgerichtet ist, ist sie wie eine Fabrik organisiert

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Bildungspolitikeducation politics, Dell, Demokratiedemocracy, Determinismusdeterminism, Deutschlandgermany, Digital ImmigrantsDigital Immigrants, Digital NativesDigital Natives, Digitalisierung, Elternparents, Erziehung, ICTICT, Informationsgesellschaftinformation society, Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard, Internetinternet, Internet in der Schuleinternet in school, Kinderchildren, Kindergarten, Konnektivismusconnectivism, LehrerInteacher, Lernenlearning, Microsoft, Ökonomisierung, Ökonomisierung der Bildung, OLPCOne Laptop per Child Project, Politikpolitics, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Schuleschool, Schulen ans Netz (Deutschland), Sozialisation, Staat, Technikdeterminismus
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1970  local secure Future Shock (Alvin Toffler) 19, 15, 37, 30, 29, 26, 22, 15, 18, 17, 19, 332910133870
1971 local secure web Deschooling Society (Ivan Illich) 10, 6, 8, 12, 14, 22, 15, 2, 6, 14, 18, 916119415
1976  Die Macht der Computer und die Ohnmacht der Vernunft (Joseph Weizenbaum) 11, 10, 16, 16, 21, 26, 67, 24, 17, 22, 28, 181151691818433
1986Teachers and Machines (Larry Cuban) 2, 2, 6, 3, 7, 13, 5, 8, 4, 5, 9, 83138880
1990The Predictable Failure of Educational Reform (Seymour B. Sarason) 57555757
1992School's out (L. J. Perelman) 5, 1, 5, 6, 10, 8, 8, 6, 8, 8, 8, 1514115616
1993The Virtual Community (Howard Rheingold) 4, 3, 4, 3, 10, 5, 8, 13, 11, 8, 13, 64016316
1995  local secure Total Digital (Nicholas Negroponte) 9, 7, 18, 19, 23, 21, 25, 24, 18, 20, 23, 1911552197938
1999 local secure Die Realität der Massenmedien (Niklas Luhmann) 6, 7, 10, 13, 15, 17, 21, 19, 14, 18, 23, 114131115573
2001 local secure Oversold and Underused (Larry Cuban) 5, 1, 6, 7, 10, 24, 19, 13, 10, 11, 18, 11617111468
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 1, 5, 4, 1, 4, 6, 13, 4, 6, 4, 16, 436124792
2005  local secure web The World Is Flat (Thomas Friedman) 14, 20, 18, 14, 22, 24, 26, 20, 15, 18, 20, 177170171359
2006 local secure Schooling for the Knowledge Era (David Warner) 4, 1, 2, 2, 5, 1, 1, 2, 5, 2, 6, 4264136
2006Don't Bother Me Mom - I'm Learning! (Marc Prensky) 1, 1, 2, 2, 3, 2, 5, 3, 4, 8, 7, 3303394
2007  local secure Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 24, 11, 21, 20, 26, 32, 33, 24, 35, 25, 48, 364195362012
2008 local secure Here Comes Everybody (Clay Shirky) 9, 10, 7, 3, 9, 9, 12, 5, 5, 3, 12, 73517416
2008 local secure web Living and Learning with New Media (Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) 1, 2, 2, 3, 5, 6, 7, 18, 13, 4, 8, 72717345
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 8, 9, 9, 6, 12, 19, 19, 9, 6, 6, 21, 921429610
2011  local secure The Digital Divide (Mark Bauerlein) 15, 22, 15, 6, 27, 56, 11, 15, 13, 14, 20, 1315941131898
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local secure web Does Easy Do It? (Seymour Papert) 9100
1984Trying to predict the future (Seymour Papert) 9, 3, 12, 9, 11, 8, 12, 6, 11, 7, 7, 7917284
1994The «Grammar» of Schooling (David Tyack, William Tobin) 8, 17, 6, 3, 7, 11, 1, 2, 5, 3, 3, 4254188
2001 local secure web Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 166, 179, 308, 358, 284, 133, 50, 11, 12, 19, 37, 141239144106

icondieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Oversold and Underused

Computers in the Classroom

(Larry Cuban) (2001) local secure 
Buchcover

Convergence Culture

Where Old and New Media Collide

(Henry Jenkins) (2006) local secure 
Buchcover

The Future of Learning Institutions in a Digital Age

(Cathy N. Davidson, David Theo Goldberg) (2009) local secure web 
Buchcover

Confronting the Challenges of Participatory Culture

Media Education for the 21st Century

(Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) (2006)  local secure web 

Technology, Innovation, and Educational Change

A Global Perspective

(Robert B. Kozma) (2003)
Buchcover

You are not a Gadget

A Manifesto

(Jaron Lanier) (2010)  local secure 
Buchcover

Medienkompetenz in der Schule

Integration von Medien in den weiterführenden Schulen in Nordrhein-Westfalen

(Andreas Breiter, Stefan Welling, Björn Eric Stolpmann) (2010)  local secure web 
Buchcover

Schule am Ende der Buchkultur

Medientheoretische Begründungen schulischer Bildungsarchitekturen

(Jeanette Böhme) (2006)  
Buchcover

Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out

kids living and learning with new media

(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)  local secure web 
Buchcover

A Networked Self

Identity, Community, and Culture on Social Network Sites

(Zizi Papacharissi) (2010) local secure 

Handbook of Research on Educational Communications and Technology

A Project of the Association for Educational Communications and Technology

(David H. Jonassen)
Buchcover

Learning Futures

Education, Technology and Social Change

(Keri Facer) (2011) local secure 

Beyond Technology

Children's Learning in the Age of Digital Culture

(David Buckingham) (2007)
Buchcover

Wikiworld

(Juha Suoranta, Tere Vadén) (2010) local secure 

iconVolltext dieses Dokuments

LokalDigital technology and education policy-making: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 120 kByte)
LokalDigital technology and the lived experiences of teachers and students: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 132 kByte)
LokalDigital technology and the organisational concerns of schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 132 kByte)
LokalDigital technology and the privatisation of schooling: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 148 kByte)
LokalReadjusting schools and schooling in the digital age: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 146 kByte)
LokalReconstructing schools and schooling in the digital age: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 139 kByte)
LokalRethinking digital technology and schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 127 kByte)
LokalRevisiting the Promise of Digital Technology and Schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 147 kByte)
LokalSchools and Schooling in the Digital Age: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1753 kByte)
LokalThe messy realities of digital technology use in school: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 136 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Beat ( 23.05.2013), Werner, Nando

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Schools and Schooling in the Digital AgeD--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
 

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.