Digital technology and the privatisation of schoolingZu finden in: Schools and Schooling in the Digital Age, 2010
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Zusammenfassungen
Dieses Kapitel listet auf, wer ausser dem Staat alles Einfluss auf den ICT-Einsatz in der Schule zu nehmen versucht und weist damit darauf hin, dass die öffentliche Schule nicht (mehr) nur unter dem Einfluss des Staates steht.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 26.05.2013auf Seite 126This chapter has highlighted the role of a number of influences on schools technology use that are litde discussed or acknowledged. While the influence of state policy-making is clear, the role of 'other' interests from across the private, commercial and public sectors of society are often more hidden and less obvious. Yet few people could deny that schools are ded to other social institutions such as families, higher education, the economy and the wider public sector. As such it is perhaps unsurprising that digital technology in schools has emerged as a ready focus for the legitimating of a variety of external publics with differing aims and objectives. Much of this chapter has illustrated the wider point that state education is no longer the sole preserve of the state - if indeed it ever was.
Von Neil Selwyn im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010) im Text Digital technology and the privatisation of schooling auf Seite 126Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Michael Dell , Nicholas Negroponte , Seymour Papert |
Aussagen KB IB clear | ICT in der Schule birgt die Gefahr von kommerziellen Interessen und Inhalten |
Begriffe KB IB clear | Dell , ICTICT , Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard , Microsoft , OLPCOne Laptop per Child Project , Schuleschool , Staat |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.