/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Following you home from school

A critical review and synthesis of research on cyberbullying victimization
Robert S. Tokunaga
Erstpublikation in: Computers in Human Behavior Volume 26, Issue 3, May 2010, Pages 277-287
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

There is a noticeable paucity of research on cyberbullying and victimization, despite the high level of concern associated with its occurrence (Patchin & Hinduja, 2006). The available research on cyberbullying to date relates to its prevalence, frequency among specific groups, and negative outcomes; information that would be expected in the early formative stage of research. The way research on cyberbullying can advance beyond this stage is by surveying what is already known and establishing a roadmap of where future research should be directed. The end goal of the present review is to direct research toward exploring those areas that still remain uncharted.
Von Robert S. Tokunaga im Text Following you home from school (2009)
More than 97% of youths in the United States are connected to the Internet in some way. An unintended outcome of the Internet’s pervasive reach is the growing rate of harmful offenses against children and teens. Cyberbullying victimization is one such offense that has recently received a fair amount of attention. The present report synthesizes findings from quantitative research on cyberbullying victimization. An integrative definition for the term cyberbullying is provided, differences between traditional bullying and cyberbullying are explained, areas of convergence and divergence are offered, and sampling and/or methodological explanations for the inconsistencies in the literature are considered. About 20–40% of all youths have experienced cyberbullying at least once in their lives. Demographic variables such as age and gender do not appear to predict cyberbullying victimization. Evidence suggests that victimization is associated with serious psychosocial, affective, and academic problems. The report concludes by outlining several areas of concern in cyberbullying research and discusses ways that future research can remedy them.
Von Robert S. Tokunaga im Text Following you home from school (2009)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
cyber-mobbingcyber-mobbing, Internetinternet, Kinderchildren, Mobbing
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 12, 11, 3, 8, 2, 4, 8, 6, 5, 9, 180, 197179391972532
1986 Social Foundations of Thought and Action (Albert Bandura) 1, 1, 4, 1, 6, 4, 3, 7681727

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, Schule

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Following you home from school: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 239 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.