Pair debugginga transactive discourse analysis
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 51 bis 58), 2010
|
|
Zusammenfassungen
Previous research on the interaction between pairs suggests there is a positive relationship between transactive discussion and effective problem solving. Debugging is particularly problematic for novice programmers. Some previous studies suggest this difficulty may be lessened by working in pairs. Using transactive analysis, we examined interactions between five pairs of university-level introductory programming students as they debugged Java programs. Transcriptions of their verbal interactions were coded into transactive statement categories which revealed that the nature of participants' discourse varied. Extensions, feedback requests, critiques and completions were the most frequently observed types of transactions. Other transaction types were rarely detected in this context. The amount of discussion for the pairs varied as did the number of transactive statements. Results suggest that pairs who talked more and used completion transactions more often attempted more problems, but those who critiqued more frequently successfully debugged more problems. The teaching implications of this work and recommendations for future research are discussed.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Einzelarbeit, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Computer Science Education 2/2011 (2011)
- Pair programming in education - a literature review (Brian Hanks, Sue Fitzgerald, Renée McCauley, Laurie Murphy, Carol Zander) (2011)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Collaborative Learning in Computing Education - Faculty Perspectives and Practices (Sharon Mason) (2020)
- Informatik für alle - Beitrag und exemplarische Ausgestaltung informatischer Bildung als Grundlage für Bildung in der digitalen Transformation (Stefan Seegerer) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Pair debugging: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 494 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.