Object oriented programming and program correctnessthe students' perspective
Ioanna Stamouli, Meriel Huggard
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 109 bis 118), 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Many Computer Science and Engineering curricula contain core modules on computer programming and programming languages. An increasing number of institutions choose to introduce undergraduates to programming through object oriented languages. As part of a longitudinal phenomenographic study we have set out to investigate the understanding of programming concepts that first year undergraduate students have when learning to program and think in the object oriented paradigm.The conceptions that students have developed on what learning to program really means and their perception of program correctness are explored; providing an insight into the levels of abstraction and complexity of the learners' understanding. Our findings suggest that the way students experience learning to program is related to their perception of what constitutes program correctness.
Von Ioanna Stamouli, Meriel Huggard im Konferenz-Band ICER 2006 im Text Object oriented programming and program correctness (2006) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | OOPobject oriented programming , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) (2012)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- Computing Education Theories - What Are They and How Are They Used? (Lauri Malmi, Judy Sheard, Päivi Kinnunen, Simon, Jane Sinclair) (2019)
- Debugging im Informatikunterricht (Tilman Michaeli) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Object oriented programming and program correctness: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 247 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.