/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Identifying Design Principles for CS Teacher Ebooks through Design-Based Research

Zu finden in: ICER 2016 (Seite 191 bis 200), 2016
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

Several countries are trying to provide access to computing education for all secondary students. However, there are not enough teachers who are prepared to teach computer science. Interactive electronic books (ebooks) are a promising approach for providing low-cost professional development in computer science. Over the last four years, our research group has been conducting design-based research by iteratively developing and testing versions of a teacher ebook to help secondary teachers with no programming experience learn to teach an introductory programming course. The interactive elements in the ebook were designed based on research results from educational psychology and are intended to make learning more efficient and effective. Our goals for this effort are to increase teachers' knowledge of computer science concepts and to improve teachers' confidence in their ability to teach computer science. In this paper we summarize our previous work and report on a large-scale study of version two of the teacher ebook. We also recommend several design principles for interactive ebooks for computing teachers based on feedback from teachers, log file analyses, and randomized controlled studies.

Von Barbara J. Ericson, Kantwon Rogers, Miranda C. Parker, Briana B. Morrison, Mark Guzdial im Konferenz-Band ICER 2016 (2016) im Text Identifying Design Principles for CS Teacher Ebooks through Design-Based Research

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
rainfall problem

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Identifying Design Principles for CS Teacher Ebooks through Design-Based Research: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1018 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.