/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia

Špela Cerar, Matija Lokar, Gregor Anželj, Andrej Brodnik, Irena Nančovska Šerbec
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 138 bis 149), 2022 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. A Step Beyond Digital EducationIn Slovenia, the RINOS working group has proposed changes to the curriculum and the introduction of computer science (CS) as a compulsory subject in accordance with the K12CS framework. An important step in the introduction of the subject is the development of new teaching materials and environments for teaching CS. Currently, most Slovenian materials for teaching CS are collected in the Lusy library. These include e-textbooks, materials for teaching CS, booklets of tasks and solutions, systems for various CS competitions, and platforms supporting practice of programming. Good teaching materials for CS should be relevant, interactive, easy to navigate, and promote active learning. Because CS education is a relatively new field, its didactics is almost constantly improving. Therefore, it is necessary to prepare teaching materials that can be easily modified, adapted and used for active learning. Various teaching materials with these properties can be found in the Lusy library. We conducted a qualitative survey among teachers of CS to assess the usefulness of existing materials and environments for teaching selected thematic units and to gain insight into teachers’ needs. Our findings will provide the basis for developing useful practical teaching materials and activities for a future compulsory subject.
Von Špela Cerar, Matija Lokar, Gregor Anželj, Andrej Brodnik, Irena Nančovska Šerbec im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Alex D. Edgcomb , Barbara J. Ericson , Mark Guzdial , Matija Lokar , Roman Lysecky , Susan Lysecky , Nataša Mori , Briana B. Morrison , Miranda C. Parker , Kantwon Rogers , Frank Vahid

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , LehrerInteacher , Programmierenprogramming , Schulbuch / Lehrmittelschoolbook , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 ICER 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) 1, 6, 1, 3, 2, 5, 4, 2, 7, 16, 2, 1 451441542
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5, 1, 4, 5, 17, 6 351306445
2017 SIGCSE 2017 (Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards, Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia) 2, 2, 4, 1, 3, 5, 3, 5, 11, 10, 2, 2 387082555
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 Identifying Design Principles for CS Teacher Ebooks through Design-Based Research (Barbara J. Ericson, Kantwon Rogers, Miranda C. Parker, Briana B. Morrison, Mark Guzdial) 6, 1, 1, 5, 2, 5, 4, 2, 6, 8, 2, 1 221251
2016 local web  A New Interactive Computer Science Textbook in Slovenia (Nataša Mori, Matija Lokar) 2, 4, 2, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 5, 7, 5 255100
2017 local web  Getting Students to Earnestly Do Reading, Studying, and Homework in an Introductory Programming Class (Alex D. Edgcomb, Frank Vahid, Roman Lysecky, Susan Lysecky) 1400

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 1334 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.