/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

An exploratory study of student online collaborative writing with teacher metacognitive prompts

Marie-Claude Gauthier, Thierry Karsenti
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Technology has provided increasingly popular ways for teenagers to communicate. However, there are worries that this trend is having a detrimental effect on their writing skills. In fact, many argue that writing quality has deteriorated due to the stunted writing style of social media, which plays havoc with spelling and grammar and weakens the ability to write more formal texts. In this perspective, we tested an innovative, student-centered learning program that combines technology, writing, collaboration, and feedback. The aim was to explore the extent to which a teacher’s feedback (metacognitive prompts) during collaborative writing tasks acts on students’ overall writing quality, use of metacognitive strategies, feelings of competence, and motivation to complete writing tasks. The participants were 22 high school students. To better understand the impact of collaborative online writing with teacher’s intervention in the student’s writing process, we used five data collection instruments (survey questionnaire, individual and group interviews, learning outcomes on formal writing assessments, online analysis of the writing process). The results spotlight the role of collaborative online, with metacognitive prompts from the teacher, on the students’ overall writing quality. We highlight how this collaborative use of technology strengthened their use of metacognitive strategies, feelings of competence in the writing task, and motivation to write.
Von Marie-Claude Gauthier, Thierry Karsenti im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text An exploratory study of student online collaborative writing with teacher metacognitive prompts

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sousan Arafeh , Amanda Lenhart , Alexandra Rankin Macgill , Aaron Smith

Begriffe
KB IB clear
Kollaboratives Schreibencollaborative writing , LehrerInteacher , Schreibenwriting , social media / Soziale Mediensocial networking software
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local  Writing, Technology and Teens (Amanda Lenhart, Sousan Arafeh, Aaron Smith, Alexandra Rankin Macgill) 2, 4, 2, 3, 4, 4, 6, 18, 2, 2, 6, 2 10102749

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schreiben am Computer, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.