/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Differences Between 9–10 Years Old Pupils’ Results from Slovak and Czech Bebras Contest

Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Václav Šimandl
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software EngineeringThe education system in Czechia and the education system in Slovakia are very similar but while in Slovakia the education reform (together with the reform of the curriculum for Informatics) was implemented some years ago, in Czechia it is currently being prepared. Informatics in Slovakia is taught from primary school, unlike in Czechia where it only appears in some types of high school. Nevertheless, both countries organise the Bebras challenge - the international Informatics contest. Therefore, we were interested in the achievement of pupils from the two countries, expecting Slovakian contestants to be more successful. We analysed the results from both competitions, focusing on the age category Little Beavers/Mini, which includes younger primary school pupils. This paper presents a case study, in which we compare Year 4 contestants (9 to 10 years old) from the two countries. Their results from 15 tasks with the same form and wording (to minimise the influence of other factors) were studied. As it results from the study, Slovakian Year 4 pupils are more successful in digital literacy tasks and in algorithmic tasks and they are slightly more successful in statement logic tasks and in programming tasks. In logic tasks dealing with graph theory no significant differences between among Year 4 pupils in Slovakia and Czechia were revealed. For each from the 15 tasks’ results, gender differences were also analysed - dividing tasks into three groups (girls’ tasks, boys’ tasks, neutral tasks), with almost the same distribution for both countries.
Von Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Václav Šimandl im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Differences Between 9–10 Years Old Pupils’ Results from Slovak and Czech Bebras Contest

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lucia Budinská, Dorothee Graswald, Yasemin Gülbahar, Peter Hubwieser, Elena Hubwieser, Erinç Karataş, Karolína Mayerová, Michaela Veselovská

Begriffe
KB IB clear
Informatik-Biber, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Programmierenprogramming, Schuleschool, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 local web  ISSEP 2014 (Yasemin Gülbahar, Erinç Karataş) 7, 9, 11, 5, 16, 1, 5, 9, 1, 3, 1, 2121292566
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 8, 3, 11, 2, 14, 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5331395412
2017 local web  Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Valentina Dagiene, Arto Hellas) 11, 3, 14, 4, 17, 2, 7, 12, 1, 3, 2, 4141694478
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 local web  How to Attract the Girls (Peter Hubwieser, Elena Hubwieser, Dorothee Graswald) 2, 6, 4, 10, 3, 8, 1, 3, 1, 1, 1, 88128241
2017 local web  Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia (Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Michaela Veselovská) 3, 1, 2, 2, 2, 4, 1, 2, 1, 1, 1, 3463107

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.