Kapitel 
- 1. Informatics and General Education (Seite 1 - 7) (Walter Gander) (2014)
- 2. The Many Facets of Scratch (Seite 8 - 16) (G. Barbara Demo, Lawrence Williams) (2014)
- 3. Bebras Informatics Contest: Criteria for Good Tasks Revised (Seite 17 - 28)
- 4. Big Data - Challenges for Computer Science Education (Seite 29 - 40) (Andreas Grillenberger, Ralf Romeike)
- 5. Analysis of Computer Science Education in Venezuela Using the Darmstadt Model (Seite 41 - 53) (Nubia Alejandra Fecht, Ira Diethelm)
- 6. 'Computer Science in Context' and 'Learning Fields' in Vocational Computer Science Education - Two Unlike Siblings? (Seite 54 - 65) (Simone Opel, Torsten Brinda)
- 7. Reasoning on Children´s Cognitive Skills in an Informatics Contest - Findings and Discoveries from Finland, Lithuania, and Sweden (Seite 66 - 77) (Valentina Dagiene, Linda Mannila, Timo Poranen, Lennart Rolandsson, Gabriele Stupuriene)
- 8. A High-Availability Bebras Competition System (Seite 78 - 87) (Nataša Kristan, Dean Gostiša, Gašper Fele-Žorž, Andrej Brodnik)
- 9. Competence Orientation in Vocational Schools - The Case of Industrial Information Technology in Austria (Seite 88 - 99) (Markus Brunner, Monika Di Angelo)
- 10. Measuring Student Competences in German Upper Secondary Computer Science Education (Seite 100 - 111) (Jonas Neugebauer, Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Laura Ohrndorf, Niclas Schaper)
- 11. Pupils in the Virtual World and Education (Seite 112 - 123) (Majherová Janka, Palásthy Hedviga, Janigová Emília)
- 12. Introducing Students to Recursion - A Multi-facet and Multi-tool Approach (Seite 124 - 137) (Maciej M. Syslo, Anna Beata Kwiatkowska)
- 13. A Present-Day 'Glass Bead Game' - A Framework for the Education of Prospective Informatics Teachers Inspired by a Reflection on the Nature of the Discipline (Seite 138 - 149) (Claudio Mirolo)
- 14. Teacher Profiles for Planning Informatics Lessons (Seite 150 - 160) (Ana-Maria Stoffers, Ira Diethelm)
- 15. Extracurricular Activities for Improving the Perception of Informatics in Secondary Schools (Seite 161 - 172) (Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo)
Dieser Konferenz-Band erwähnt ...
Dieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Berufsschule, blockbasierte Programmierumgebungen, CSCL, Eltern, Informatik in der Primarschule, Internet, Kinder, Lebenslanges Lernen, Schweiz, Sekundarstufe II |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen 
- Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception - 9th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016, Münster, Germany, October 13-15, 2016 (Andrej Brodnik, Françoise Tort) (2016)
- 16. IT2School - Development of Teaching Materials for CS Through Design Thinking (Ira Diethelm, Melanie Schaumburg)
- 16. IT2School - Development of Teaching Materials for CS Through Design Thinking (Ira Diethelm, Melanie Schaumburg)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und Dieser Konferenz-Band
Beat hat Dieser Konferenz-Band während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.