/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Problems, Professional Development and Reflection

Experiences of High-School Computer Science Teachers in Serbia
Vojislav Vujošević
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 147 bis 159), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Rethinking Computing EducationComputer Science in K-12 education has had many issues over the years, especially for those who teach—creating lessons, finding resources, lacking official education in the field, keeping up with constant changes in the field, and feeling isolated. These issues have been mapped by various research efforts, where one found that two-thirds of teachers in the US lack a degree in the field. Contributing to the list of issues and their understanding can show a better path towards helping K-12 computer science teachers with their practice. Furthermore, the need to understand the specific context of computer science education in relation to a country is present. It further helps understand the specific needs that teachers have for their practice and professional development. We investigate the challenges in teaching computer science at the high-school level in Serbia while exploring opportunities for professional development and usage of reflection in teachers’ practice. We focus on teachers as the audience, which has to stay up-to-date in a fast-changing computer science field while facing numerous issues already found in the literature and voiced at teachers’ conferences, seminars, and workshops. Participants expressed having issues with content and ever changing nature of computer science. While they expressed the need to learn and improve, professional development courses are lacking which is taking the toll on the teachers. Reflection, although useful, is not used by everyone and mandatory reflection only adds more paperwork to already high workload.
Von Vojislav Vujošević im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text Problems, Professional Development and Reflection

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Tiffany Barnes, Veronica Cateté, Christa Cody, Allison Elliott Tew, Ria Galanos, Mark Guzdial, Dan Leyzberg, Alexandra Milliken, Christopher Moretti, Briana B. Morrison, Lijun Ni

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, LehrerInteacher, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 9, 1, 10, 1, 2, 5, 1, 2, 8, 2, 3, 8313148358
2012 SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 4, 16, 2, 5, 5, 1, 4, 6, 4, 6, 6, 8466188509
2017 SIGCSE 2017 (Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards, Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia) 10, 7, 9, 2, 2, 4, 1, 3, 5, 3, 5, 113572211541
2019 ITiCSE 2019 (Bruce Scharlau, Roger McDermott, Arnold Pears, Mihaela Sabin) 2, 7, 2, 4, 7, 1, 1, 2, 6, 3, 3, 6213216575
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local web  Building a community to support HS CS teachers (Lijun Ni, Mark Guzdial, Allison Elliott Tew, Briana B. Morrison, Ria Galanos) 4500
2012 local web  Who AM I? (Lijun Ni, Mark Guzdial) 5500
2017 local web  Teaching CS to CS Teachers (Dan Leyzberg, Christopher Moretti) 2500
2019 local web  Effective Computer Science Teacher Professional Development (Alexandra Milliken, Christa Cody, Veronica Cateté, Tiffany Barnes) 1400

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.