/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The role of assessment and reward in non-formal computing settings

(Work in progress)
Oliver Quinlan, Sue Sentance, Jonathan Dickins, Rik Cross
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Sue Sentance

Non-formal learning settings enable self-selected groups of children to participate in out-of-school activities related to their interests, with participation primarily governed by intrinsic motivation. In contrast, formal learning incorporates external rewards through assessment activities which engender extrinsic motivation. Here we describe an exploratory study carried out in computing clubs for primary-aged children, held outside the formal curriculum in schools and libraries. The objectives of the study, involving 12 clubs and 115 children aged 6 to 11, were to investigate the feasibility of introducing assessment opportunities to computing clubs and to consider the impact of rewards in this context. Children worked on programming projects, and were given quizzes to complete at the end of club sessions, with children at some of the clubs being given both quizzes and 'rewards' charts, with badges for completing the projects. We found that quizzes with badges were favourably received by both children and educators. Results indicated that including badges as a form of tracking and rewarding progress significantly increased enjoyment of the assessment activity. This study is part of a larger study looking at learning outcomes in computing clubs, and has implications for others in non-formal computing settings.

Von Oliver Quinlan, Sue Sentance, Jonathan Dickins, Rik Cross im Konferenz-Band Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 im Text The role of assessment and reward in non-formal computing settings (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Daryl J. D'Souza , Sally Fincher , Margaret Hamilton , Maria Kallia , Anthony V. Robins , Sue Sentance , Shuhaida Mohamed Shuhidan , Jane Waite

Begriffe
KB IB clear
formal learningformal learning , GenderGender , Kinderchildren , Motivation, extrinsischeextrinsic motivation , non-formal learningnon-formal learning , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2010 Computer Science Education 3/20104, 6, 1, 1, 3, 3, 4, 7, 5, 8, 7, 2 192380
2019 SIGCSE 2019 (Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones, Sarah Heckman, Jian Zhang 0036) 3, 4, 4, 1, 5, 4, 1, 8, 6, 7, 1, 1 362481629
2019 local  The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) 4, 7, 1, 3, 1, 8, 3, 3, 11, 18, 4, 2 24512544
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2010 local web  Instructor perspectives of multiple-choice questions in summative assessment for novice programmers (Shuhaida Mohamed Shuhidan, Margaret Hamilton, Daryl J. D'Souza) 1100
2019 local web  Teachers' Experiences of using PRIMM to Teach Programming in School (Sue Sentance, Jane Waite, Maria Kallia) 5400

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.