Manuel A. Pérez-QuiñonesDies ist keine offizielle Homepage von Manuel A. Pérez-Quiñones, E-Mails an Manuel A. Pérez-Quiñones sind hier nicht möglich! |
2 Bücher von Manuel A. Pérez-Quiñones
Proceedings of the 49th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2018, Baltimore, MD, USA, February 21-24, 2018
(Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) (2018)Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2019, Minneapolis, MN, USA, February 27 - March 02, 2019
(Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones, Sarah Heckman, Jian Zhang 0036) (2019)15 Texte von Manuel A. Pérez-Quiñones
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2000 | Experiences in starting computer engineering programs (panel session) (Daniel D. McCracken, Manuel A. Pérez-Quiñones, Robert Bryant, Frederick N. Springsteel, Anne-Louise Radimsky) erschienen in SIGCSE 2000 (Seite 401 - 402) | Konferenz-Paper | ||
2003 | Report on the NSF major educational funding initiative for a National Science, Technology, Engineering, and Mathematics Education Digital Library (NSD (Lillian N. Cassel, John Impagliazzo, Ann M. Lally, Edward A. Fox, Manuel A. Pérez-Quiñones, Jane Prey) erschienen in SIGCSE 2003 (Seite 301 - 302) | Konferenz-Paper | ||
2004 | Transitioning to an objects-early three-course introductory sequence - issues and experiences (Manuel A. Pérez-Quiñones, Steven Edwards, Claude Anderson, Doug Baldwin, James Caristi, Paul J. Wagner) erschienen in SIGCSE 2004 (Seite 499 - 500) | Konferenz-Paper | ||
2005 | Using peer review in teaching computing (Edward F. Gehringer, Donald D. Chinn, Manuel A. Pérez-Quiñones, Mark A. Ardis) erschienen in SIGCSE 2005 (Seite 321 - 322) | Konferenz-Paper | ||
2005 | The effects of individual differences on CS2 course performance across universities (Tracy L. Lewis, Joe D. Chase, Manuel A. Pérez-Quiñones, Mary Beth Rosson) erschienen in SIGCSE 2005 (Seite 426 - 430) | Konferenz-Paper | ||
2007 | UML tools - what is their role in undergraduate computer science courses? (Dick Gayler, David Klappholz, Valerie J. Harvey, Manuel A. Pérez-Quiñones) erschienen in SIGCSE 2007 (Seite 129 - 130) | Konferenz-Paper | ||
2008 | Web-CAT - automatically grading programming assignments (Stephen H. Edwards, Manuel A. Pérez-Quiñones) erschienen in ITiCSE 2008 (Seite 328 - 328) | Konferenz-Paper | ||
2008 | Misunderstandings about object-oriented design - experiences using code reviews (Scott A. Turner, Ricardo Quintana-Castillo, Manuel A. Pérez-Quiñones, Stephen H. Edwards) erschienen in SIGCSE 2008 (Seite 97 - 101) | Konferenz-Paper | ||
2009 | Dereferee - exploring pointer mismanagement in student code (Anthony Allevato, Stephen H. Edwards, Manuel A. Pérez-Quiñones) erschienen in SIGCSE 2009 (Seite 173 - 177) | Konferenz-Paper | ||
2009 | 6, 1, 1, 5, 3, 3, 6, 6, 2, 1, 3, 5 | Comparing effective and ineffective behaviors of student programmers (Stephen H. Edwards, Jason Snyder, Manuel A. Pérez-Quiñones, Anthony Allevato, Dongkwan Kim, Betsy Tretola) erschienen in ICER 2009 (Seite 3 - 14) | Konferenz-Paper | |
2010 | Peer review in CS2 - conceptual learning (Scott A. Turner, Manuel A. Pérez-Quiñones, Stephen H. Edwards, Joseph Chase) erschienen in SIGCSE 2010 (Seite 331 - 335) | Konferenz-Paper | ||
2011 | LIFT - taking GUI unit testing to new heights (Jason Snyder, Stephen H. Edwards, Manuel A. Pérez-Quiñones) erschienen in SIGCSE 2011 (Seite 643 - 648) | Konferenz-Paper | ||
2012 | The absolute beginner's guide to JUnit in the classroom (abstract only) (Stephen H. Edwards, Manuel A. Pérez-Quiñones) erschienen in SIGCSE 2012 (Seite 656 - 656) | Konferenz-Paper | ||
2014 | The absolute beginner's guide to JUnit in the classroom (abstract only) (Stephen H. Edwards, Manuel A. Pérez-Quiñones) erschienen in SIGCSE 2014 (Seite 744 - 744) | Konferenz-Paper | ||
2015 | Technology We Can't Live Without! (Daniel D. Garcia, Eric Allatta, Manuel A. Pérez-Quiñones, Jeff Solin) erschienen in SIGCSE 2015 (Seite 597 - 598) | Konferenz-Paper |
Bemerkungen von Manuel A. Pérez-Quiñones
Von Manuel A. Pérez-Quiñones gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Texte KB IB clear | Comparing effective and ineffective behaviors of student programmers, Dereferee, LIFT, Misunderstandings about object-oriented design, Peer review in CS2, Report on the NSF major educational funding initiative for a National Science, Technology, Engineering, and Mathematics Education Digital Library (NSD, Technology We Can't Live Without!, The absolute beginner's guide to JUnit in the classroom (abstract only), The absolute beginner's guide to JUnit in the classroom (abstract only), The effects of individual differences on CS2 course performance across universities, Using peer review in teaching computing |
Zeitleiste
CoautorInnen
Eric Allatta, Anthony Allevato, Claude Anderson, Mark A. Ardis, Doug Baldwin, Tiffany Barnes, Mary Beth Rosson, Robert Bryant, James Caristi, Lillian N. Cassel, Joe D. Chase, Joseph Chase, Donald D. Chinn, Stephen H. Edwards, Steven Edwards, Edward A. Fox, Daniel D. Garcia, Dick Gayler, Edward F. Gehringer, Valerie J. Harvey, Elizabeth K. Hawthorne, Sarah Heckman, John Impagliazzo, Dongkwan Kim, David Klappholz, Ann M. Lally, Tracy L. Lewis, Daniel D. McCracken, Jane Prey, Ricardo Quintana-Castillo, Anne-Louise Radimsky, Jason Snyder, Jeff Solin, Frederick N. Springsteel, Betsy Tretola, Scott A. Turner, Paul J. Wagner, Jian Zhang 0036,
Zitationsnetz
Begriffswolke von Manuel A. Pérez-Quiñones
Begriffswolke APH KB IB clear | Hochschulehigher education institution, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatiklehrveranstaltung auf Hochschulebene, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, survival of the fittestsurvival of the fittest, |
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- ICER 2012 - International Computing Education Research Conference, ICER '12, Auckland, New Zealand, September 10-12, 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) (2012)
- How do students solve parsons programming problems? - an analysis of interaction traces (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta, Lauri Malmi) (2012)
- Entwicklung und Validierung eines Instruments zur Messung des Wissens über Fehlvorstellungen in der Informatik (Laura Ohrndorf) (2016)
Volltexte
Using peer review in teaching computing: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 155 kByte; : 2020-11-28) | |
Dereferee: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 587 kByte; : 2020-11-28) | |
Peer review in CS2: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 445 kByte; : 2020-11-28) | |
Report on the NSF major educational funding initiative for a National Science, Technology, Engineering, and Mathematics Education Digital Library (NSD: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 110 kByte; : 2020-11-28) | |
Technology We Can't Live Without!: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 418 kByte; : 2020-11-28) | |
The effects of individual differences on CS2 course performance across universities: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 140 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) | |
UML tools: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 160 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) | |
Misunderstandings about object-oriented design: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 279 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) | |
LIFT: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 483 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28) | |
Experiences in starting computer engineering programs (panel session): Fulltext at the ACM Digital Library (: , 205 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) | |
Transitioning to an objects-early three-course introductory sequence: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 155 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) | |
Comparing effective and ineffective behaviors of student programmers: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1228 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |