Dealing with (pre-)conceptionsintroduction of a "first aid kit" for "learning doctors" in computer science classes
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
|
|
Zusammenfassungen
The fact that (pre-)knowledge must be addressed in class has been widely recognized in the scientific community for several years now. Fortunately, a growing number of studies on learners' conceptions of the Internet, computers, smartphones and other computer science related topics is the academic response to constructivist epistemology. However, many of these contributions unfortunately end after a presentation and discussion of the results, without concrete recommendations for teachers on how to methodologically deal with (typical mis-)conceptions. Therefore, based on research-based teaching practices of other science didactics, this contribution introduces various teaching tools into the field of computer science education by exemplarily adapting them to the results of research on learners' conceptions of computing system architecture.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Brenda Keogh , Stuart Naylor | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | concept cartoons , Epistemologie (Erkenntnistheorie)epistemology , Fehlvorstellungen / misconceptions , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Konstruktivismusconstructivism | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- WiPSCE '20 - Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Germany, October 28-30, 2020 (Torsten Brinda, Michal Armoni) (2020)
- "Draw us how smartphones, video gaming consoles, and robotic vacuum cleaners look like from the inside" - students' conceptions of computing system architecture (Nils Pancratz, Ira Diethelm) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Dealing with (pre-)conceptions: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 435 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument überflogen.