Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing ContextMick Chesterman
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 171 bis 187), 2023
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Zusammenfassungen
This chapter describes digital game making as an inclusive process to develop coding concepts and coding fluency. It outlines research which emerges from my work with young learners of ages 8–11 years which leverages the motivational and navigational affordances of enthusiast game-making communities and adapts them to more structured educational environments. I summarise the features of two game-making tools used in my study. Finally, this chapter contains an overview of the 3 M game-making learning design and links to extensive resources for learners and teachers.
Von Mick Chesterman im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sasha Barab , Ann L. Brown , Susan McKenney , Thomas C. Reeves , Kurt Squire | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Lernenlearning , Motivationmotivation , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming , Programmieren für KinderProgramming for kids | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Informatik, Informatik-Didaktik, LehrerIn, Schule, Unterricht |
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Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context: Artikel als Volltext @ Springer (: , 522 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.