From Blocks to Professional Development Thoughts on the Future of Educational Programming
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
|
|
Zusammenfassungen
Systems for programming education currently fall into two categories: block-based systems built around structure editors almost exclusively used for early programming instruction to young learners, and professional environments that use text-based languages and are edited at character level. Here, we argue that combining the two approaches into a single system can have benefits. We discuss frame-based editing, a combination of text and blocks, and its potential to improve the landscape of programming education. We argue that frame-based systems can help support the transition from blocks to text-based programming, and that frame-based systems in themselves may be a reasonable endpoint in programming education for a majority of learners.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Amjad AlTadmri , Neil C. C. Brown , Michael Kölling , Andrew Patterson , Bruce Quig , John Rosenberg | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
From Blocks to Professional Development - Thoughts on the Future of Educational Programming: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 405 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.