/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students

Isabella Gransbury, Janet Brock, Emily Root, Veronica Cateté, Tiffany Barnes, Shuchi Grover, Ákos Lédeczi
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Shuchi Grover

Background. Software Engineering (SE) is a new and emerging topic in secondary computer science classrooms. However, a review of the recent literature has identified an overall lack of reporting on the development of SE secondary curriculum. Previous studies also report low student engagement when teaching these concepts. Objectives. In this experience report, we discuss the development of a 9-week, project-based learning (PBL) SE curriculum for secondary students. During this curriculum, students create a socially relevant project in groups of two to three. We discuss displays of participant engagement with CS concepts through the PBL pedagogy and the SE curriculum. Method. We examine participant engagement through group artifact interviews about student experiences during a week-long, virtual summer camp that piloted activities from our curriculum. During this camp, students followed a modified SE life cycle created by the authors of the paper. Findings. Participants showed engagement with the curriculum through various aspects of PBL, such as autonomy, creativity, and personal interest in their project topic. Implications. The lessons learned from this experience report suggest that PBL pedagogy can increase student engagement when teaching CS concepts, and this pedagogy provides detail and structure for future secondary SE curriculum implementations to support educators in the classroom.

Von Isabella Gransbury, Janet Brock, Emily Root, Veronica Cateté, Tiffany Barnes, Shuchi Grover, Ákos Lédeczi im Konferenz-Band WIPSCE '23 im Text Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students (2023)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Brian Broll , Alexia Carrillo , Allan Fisher , Shuchi Grover , Ákos Lédeczi , Melvin Lu , Jane Margolis , Miklos Maroti , Roy Pea , János Sallai , Oshani Seneviratne , Joshua D. Swartz , Chris Vanags , Péter Völgyesi , Stephanie L. Weeden-Wright , David Weintrop

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science , Software EngineeringSoftware Engineering
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 7, 7, 3, 4, 6, 3, 5, 10, 5, 5, 3, 10 533010533
2017 local web  Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Peter J. Rich, Charles B. Hodges) 2, 3, 5, 6, 2, 6, 5, 14, 3, 2, 1, 6 222006549
2017 SIGCSE 2017 (Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards, Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia) 4, 1, 3, 5, 3, 5, 11, 10, 2, 2, 4, 4 387084563
2018  local  Computer Science Education (Sue Sentance, Erik Barendsen, Carsten Schulte) 7, 3, 3, 6, 7, 1, 14, 8, 15, 5, 2, 4 21774673
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2017 local web  Making Computer Science Attractive to High School Girls with Computational Thinking Approaches (Oshani Seneviratne) 1, 2, 6, 1, 1, 3, 5, 4, 3, 4, 15, 4 144173
2017 local web  A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (Brian Broll, Ákos Lédeczi, Péter Völgyesi, János Sallai, Miklos Maroti, Alexia Carrillo, Stephanie L. Weeden-Wright, Chris Vanags, Joshua D. Swartz, Melvin Lu) 4500
2018 local  Computational Thinking (Shuchi Grover, Roy Pea) 2, 4, 1, 7, 5, 5, 11, 10, 3, 2, 2, 2 3172404
2019 local web  Block-based programming in computer science education (David Weintrop) 12, 1, 3, 4, 3, 3, 2, 9, 6, 1, 1, 2 5152365

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 594 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.