Conceptualizing Approaches to Critical Computing EducationInquiry, Design, and Reimagination
Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai
Zu finden in: Past, Present and Future of Computing Education Research (Seite 521 bis 538), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As several critical issues in computing such as algorithmic bias, discriminatory practices, and techno-solutionism have become more visible, numerous efforts are being proposed to integrate criticality in K-16 computing education. Yet, how exactly these efforts address criticality and translate it into classroom practice is not clear. In this conceptual chapter, first we historicize how current efforts in critical computing education draw on previous work which has promoted learner empowerment through critical analysis and production. We then identify three emergent approaches: (1) inquiry, (2) design and (3) reimagination that build on and expand these critical traditions in computing education. Finally, we discuss how these approaches highlight issues to be addressed and provide directions for further computing education research.
Von Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai im Buch Past, Present and Future of Computing Education Research (2023) im Text Conceptualizing Approaches to Critical Computing Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Anne Beitlers , Matt Davidson , Andrea diSessa , Stefania Druga , Meg Escudé , Christiane Floyd , Paula Hooper , Mara Kirdani-Ryan , Ami J. Ko , Alannah Oleson , Seymour Papert , Annette Vee , Shirin Vossoughi , Brett Wortzman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | algorithmic bias , Algorithmusalgorithm , Bildungeducation (Bildung) , EmpowermentEmpowerment , SolutionismSolutionism | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Conceptualizing Approaches to Critical Computing Education: Inquiry, Design, and Reimagination: Artikel als Volltext @ Springer (: , 444 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.