Memorability (Usability-Dimension) Memorability
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
BiblioMap
Definitionen
The system should be easy to remember, so that the casual user is able to return to the system after some period of not having used it, without having to learn everything all over again.
Von Jakob Nielsen im Buch Usability Engineering (1994) im Text What is Usability? auf Seite 26Bemerkungen
Usability has multiple components and is traditionally associated with [the] ... five usability attributes: learnability, efficiency, memorability, errors, satisfaction.
Von Jakob Nielsen im Buch Usability Engineering (1994) im Text What is Usability? auf Seite 26Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) | Satisfaction (Usability-Dimension)Satisfaction (Usability-Dimension)(0.44), Errors (Usability-Dimension)Errors (Usability-Dimension)(0.38), Learnability (Usability-Dimension)Learnability(0.38), Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency(0.07) |
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Usability Engineering (Jakob Nielsen) (1994)
- Kompendium E-Learning (Helmut M. Niegemann, Silvia Hessel, Dirk Hochscheid-Mauel, K. Aslanski, M. Deimann, Gunter Kreuzberger) (2003)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Designing sociable CSCL Environments - Applying Interaction Design Principles (Paul A. Kirschner, Karel Kreijns)
- The Innovator's Way - Essential Practices for Successful Innovation (Peter Denning, Robert Dunham) (2010)