/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Technological Pedagogical Content Knowledge Framework

Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Kristen Kereluik, Tae Seob Shin, Charles R. Graham
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Matthew J. KoehlerPunya MishraIn this chapter, we introduce a framework, called technological pedagogical content knowledge (or TPACK for short), that describes the kinds of knowledge needed by a teacher for effective technology integration. The TPACK framework emphasizes how the connections among teachers´ understanding of content, pedagogy, and technology interact with one another to produce effective teaching. Even as a relatively new framework, the TPACK framework has significantly influenced theory, research, and practice in teacher education and teacher professional development. In this chapter, we describe the theoretical underpinnings of the framework, and explain the relationship between TPACK and related constructs in the educational technology literature. We outline the various approaches teacher educators have used to develop TPACK in pre- and in-service teachers, and the theoretical and practical issues that these professional development efforts have illuminated. We then review the widely varying approaches to measuring TPACK, with an emphasis on the interaction between form and function of the assessment, and resulting reliability and validity outcomes for the various approaches. We conclude with a summary of the key theoretical, pedagogical, and methodological issues related to TPACK, and suggest future directions for researchers, practitioners, and teacher educators.
Von Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Kristen Kereluik, Tae Seob Shin, Charles R. Graham im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text The Technological Pedagogical Content Knowledge Framework

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Judith Harris, Mark Hofer, Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Tae Seob Shin, L. Shulman, K Yahya

Begriffe
KB IB clear
Content KnowledgeContent Knowledge, Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge, Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge (TCK)Technological Content Knowledge, Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge, Technological Pedagogical Knowledge (TPK)Technological Pedagogical Knowledge, Technology KnowledgeTechnology Knowledge, TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local web  Research Highlights in Technology and Teacher Education 2009 (Cleborne D. Maddux) 2, 4, 10, 3, 21, 2, 1, 4, 2, 5, 2, 34163872
2012 local  Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (Robert N. Ronau, Christopher R. Rakes, Margaret L. Niess) 2, 5, 6, 10, 1, 4, 3, 4, 1, 5, 3, 711187474
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 12, 4, 17, 2, 4, 12, 3, 3, 1, 5, 5, 2103721576
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 11, 4, 16, 2, 5, 9, 3, 8, 9, 9, 5, 486304982
2007 Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar (Matthew J. Koehler, Punya Mishra, K Yahya) 7, 1, 7, 1, 12, 2, 3, 3, 3, 5, 4, 28112473
2009 Instructional Planning Activity Types as Vehicles for Curriculum-Based TPACK Development (Judith Harris, Mark Hofer) 4100
2012 local  How Do We Measure TPACK? (Matthew J. Koehler, Tae Seob Shin, Punya Mishra) 8, 3, 13, 1, 2, 6, 1, 1, 1, 2, 3, 4924291

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Technological Pedagogical Content Knowledge Framework: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 435 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.