/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The participation of children in the design of new technology

Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The participation of children in the research, design, and development of educational new technology has gained popularity in recent years, with approaches ranging from usability testing at the end of a production cycle to long-term inter-generational partnership. Despite this, most commercial organisations developing new technology for children do not involve their target group in the design phase at all.
Von Klappentext im Text The participation of children in the design of new technology (2003)
DThe participation of children in the research, design, and development of educational new technology has gained popularity in recent years, with methodological approaches ranging from usability testing at the end of a production cycle to long-term inter-generational partnership. Despite this, most commercial organisations developing new technology for children do not involve their target group in the design phase at all. In the USA only 5% do so. Most participative design approaches are currently university-led.
Existing participative approaches draw on several rationales. Many researchers argue that children learn best when engaged in authentic activities that matter to them in their everyday lives rather than abstract conceptual tasks. Authentic learning can only occur if we work with children on what is authentic to them. Additionally, a great deal of participative design is based on constructivist models of learning, in which schools are viewed less as environments for assimilating data, and more as environments of active inquiry, investigation and constructing new understandings.
Other researchers are more interested in the forms of democratic participation promoted by the involvement of children in design. The democratic ideal, they suggest, is one in which children's voices are heard and have an impact on their education. It has been argued that much new technology designed without the participation of users is constrictive, only offering opportunities for reactive interactivity rather than the elasticity to stretch students' potential for innovation and creativity.
The most democratic forms of participative design involve children in long-term design partnerships, but such approaches remain to date largely university-based and difficult to implement both commercially and in schools. An iterative 'informant design' methodology, which brings children and teachers together with researchers and designers in a staged process, is described, with recommendations for practitioners in education and the commercial sector in developing approaches to including children in new technology design.
Von Ben Williamson im Text The participation of children in the design of new technology (2003)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
J. P. Gee, Jean Lave, Seymour Papert, Jean Piaget, Marc Prensky, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Kinderchildren, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1945  Nachahmung, Spiel und Traum (Jean Piaget) 11, 5, 7, 15, 13, 7, 4, 2, 5, 2, 1, 616463587
1982 local web Mindstorms (Seymour Papert) 35, 23, 22, 28, 26, 27, 22, 22, 13, 7, 10, 1324145135460
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 6, 8, 17, 17, 10, 9, 14, 12, 8, 4, 3, 8144281328
2001Digital Game-Based Learning (Marc Prensky) 8, 13, 11, 16, 9, 11, 21, 9, 6, 8, 6, 7283972852
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 4, 6, 4, 16, 4, 6, 5, 2, 6, 3, 3, 736127824

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe participation of children in the design of new technology: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 146 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.