Designing Tangible Programming Languages for Classroom UseMichael S. Horn, Robert J.K. Jacob
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Zusammenfassungen
In this paper we described the design and implementation
of two tangible programming languages for use in
educational settings. Unlike many other tangible
programming languages, our languages consist of parts with
no embedded electronics or power supplies. Instead of realtime
interaction, our languages are compiled using a
portable scanning station and reliable computer vision
technology. This allows us to create durable and
inexpensive parts for practical classroom use. We described
an initial usability session and also outlined future
directions in our research.
Von Michael S. Horn, Robert J.K. Jacob im Text Designing Tangible Programming Languages for Classroom Use (2007) This paper describes a new technique for implementing
educational programming languages using tangible
interface technology. It emphasizes the use of inexpensive
and durable parts with no embedded electronics or power
supplies. Students create programs in offline settings—on
their desks or on the floor—and use a portable scanning
station to compile their code. We argue that languages
created with this approach offer an appealing and practical
alternative to text-based and visual languages for classroom
use. In this paper we discuss the motivations for our project
and describe the design and implementation of two tangible
programming languages. We also describe an initial case
study with children and outline future research goals.
Von Michael S. Horn, Robert J.K. Jacob im Text Designing Tangible Programming Languages for Classroom Use (2007) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Leo Burd , Yasmin B. Kafai , John Maloney , Richard E. Pattis , Mitchel Resnick , Natalie Rusk , Brian Silverman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Karel , LEGO Mindstorms , Motivationmotivation , Programmierenprogramming , Scratch | ||||||||||||||||||
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Designing Tangible Programming Languages for Classroom Use: Artikel als Volltext (: , 152 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.