Computer Savvy but Technologically Illiterate
Rethinking Technology Literacy
Teresa J. Shume
Zu finden in: The Nature of Technology (Seite 85 bis 100), 2013
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Alongside scientific literacy, ecological literacy, media literacy, visual literacy,
religious literacy, and a whole host of other forms of literacy aimed at designating
proficiency of knowledge and skills in particular fields, technology literacy has
become a principal concern of educators across the world. This chapter will trace the recent history of the dominant perspective on technology literacy and will argue
that a technologically literate citizenry will not result. Further, this chapter will
explore some key aspects of robust technology literacy including a foundation in
a broader definition of technology, explicit rejection of technological determinism,
technological instrumentalism, and technological fundamentalism, as well as
congruence with democracy and ecological sustainability.
Von Teresa J. Shume im Buch The Nature of Technology (2013) im Text Computer Savvy but Technologically Illiterate Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Nicholas G. Carr , Larry Cuban , Richard Louv , Todd Oppenheimer , Neil Postman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Buchdruckprinting press , Computercomputer , Demokratiedemocracy , Determinismusdeterminism , Internetinternet , Medienkompetenz/media literacymedia literacy , Technikdeterminismus , Technologietechnology | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.