The Nature of TechnologyImplications for Learning and Teaching
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How does technology alter thinking and action without our awareness? How can instantaneous information access impede understanding and wisdom? How does technology alter conceptions of education, schooling, teaching and what learning entails? What are the implications of these and other technology issues for society? Meaningful technology education is far more than learning how to use technology. It entails an understanding of the nature of technology - what technology is, how and why technology is developed, how individuals and society direct, react to, and are sometimes unwittingly changed by technology. This book places these and other issues regarding the nature of technology in the context of learning, teaching and schooling. The nature of technology and its impact on education must become a significant object of inquiry among educators. Students must come to understand the nature of technology so that they can make informed decisions regarding how technology may influence thinking, values and action, and when and how technology should be used in their personal lives and in society. Prudent choices regarding technology cannot be made without understanding the issues that this book raises. This book is intended to raise such issues and stimulate thinking and action among teachers, teacher educators, and education researchers. The contributions to this book raise historical and philosophical issues regarding the nature of technology and their implications for education; challenge teacher educators and teachers to promote understanding of the nature of technology; and provide practical considerations for teaching the nature of technology.
Von Klappentext im Buch The Nature of Technology (2013) Kapitel
- Informing Ourselves To Death (Seite 7 - 14) (Neil Postman) (1990)
- 2. Know thy Cyborg-Self - Thoughts on Socrates and Technological Literacy (Seite 15 - 34) (Gordon Hull)
- 3. The Interpersonal Divide (Seite 35 - 50) (Michael Bugeja)
- 4. The Nature of Technoscience (NOTS) (Seite 51 - 84) (Suvi Tala)
- 5. Computer Savvy but Technologically Illiterate - Rethinking Technology Literacy (Seite 85 - 100) (Teresa J. Shume)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Eltern, Kinder, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen
- Inmitten der Informationsflut herrscht Informationsmangel - Über das Paradoxon der Wissensgesellschaft und seine Bewältigung (Christian Heinisch) (2002)
- Die Google-Gesellschaft - Wissen im 21. Jahrhundert (Kai Lehmann, Michael Schetsche) (2005)
- Google, Gossip & PR-ostitution - Das Geschäft einer Suchmaschine (Hendrik Speck, Frédéric Philip Thiele)
Volltext dieses Dokuments
Know thy Cyborg-Self: Kapitel als Volltext (: , 174 kByte) | |
The Nature of Technology: Gesamtes Buch als Volltext (: , 3243 kByte) | |
Informing Ourselves To Death: Fulltext as HTML (: 27 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
The Nature of Technology | E | - | - | 0 | 9462092680 | ||||||
The Nature of Technology | E | - | - | 0 | 9462092672 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.