Young children and e-readingresearch to date and questions for the future
Elizabeth B. Miller, Mark Warschauer
Erstpublikation in: Learning, Media and Technology, 2014, Vol. 39, No. 3, 283-305
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
The practice of reading is rapidly moving from print to screen. Young children
are not immune from this trend; indeed, many children’s principal literacy
experiences occur using iPads and other handheld digital devices.
This transition raises important questions about how the emergence and
development of literacy might change in these new environments. This
paper reviews research to date on e-reading, both in the pre-tablet and tablet era, within the context of what we know more generally about literacy development. We then propose topics for future research and discuss methodological issues related to the investigation of these topics. Our goal is to
spark further discussion about how to study young children’s literacy development in the emerging e-reading era.
Von Elizabeth B. Miller, Mark Warschauer im Text Young children and e-reading (2013) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tina Matuchniak , Marc Prensky , Mark Warschauer | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Buchbook , CAIcomputer aided instruction , Handheld / PDAHandheld , Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System , iPad , Kinderchildren , Lesekompetenz , TabletTablet , TPCK-ModellTPACK framework | |||||||||||||||||||||||||||
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Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
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Young children and e-reading: Artikel als Volltext (: , 129 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.