Teaching the Language of Technology: Toward a Research AgendaGerald van Dijk, Maaike Hajer
|
![]() |

Zusammenfassungen

The chapter further outlines content and language integrated approaches and discusses their potential for teaching technology, taking into account the specific position of learning at the edge of school and workplace. What these approaches have in common is that technology and engineering teachers need knowledge about language that can be considered part of pedagogical content knowledge. The chapter concludes with a broad outline for further multidisciplinary research and development.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... 
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.