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Beats Biblionetz - Texte

Reading on Paper and Digitally

What the Past Decades of Empirical Research Reveal
Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander
Erstpublikation in: Review of Educational Research December 2017, Vol. 87, No. 6, pp. 1007-1041
Publikationsdatum:
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iconZusammenfassungen

This systematic literature review was undertaken primarily to examine the role that print and digitally mediums play in text comprehension. Overall, results suggest that medium plays an influential role under certain text or task conditions or for certain readers. Additional goals were to identify how researchers defined and measured comprehension, and the various trends that have emerged over the past 25 years, since Dillon’s review. Analysis showed that relatively few researchers defined either reading or digital reading, and that the majority of studies relied on researcher-developed measures. Three types of trends were identified in this body of work: incremental (significant increase; e.g., number of studies conducted, variety of digital devices used), stationary (relative stability; e.g., research setting, chose of participants), and iterative (wide fluctuation; e.g., text length, text manipulations). The review concludes by considering the significance of these findings for future empirical research on reading in print or digital mediums.
Von Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander im Text Reading on Paper and Digitally (2017)

iconBemerkungen

Beat Döbeli HoneggerDieses Literatur-Review zum Thema "Lesen mit digitalen Medien" zeigt sehr schön und detailliert die oft übergangene Komplexität des Themas.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 07.12.2019
To our knowledge, this is the only systematic review on the topic of reading in different mediums since 1992 that juxtaposes the contemporary field of reading digitally against the long-established and deep-rooted research on reading in print.
Von Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander im Text Reading on Paper and Digitally (2017)
It is important to state that we did not undertake this review to judge if reading digitally belongs in our society. The ubiquity of reading digitally has already answered that question. In fact, as time and technology progress, the convenience of reading digitally fortifies its stake. Indeed, the ubiquity of technology is one of the reasons a systematic review of reading in print and digitally seems warranted.
Von Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander im Text Reading on Paper and Digitally (2017)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Aussagen
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Lesen am Bildschirm geschieht oberflächlicher als Lesen auf Papier

Begriffe
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Lesekompetenz , Lesen am Bildschirm , Lesen auf Papier

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iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.