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Zusammenfassungen
This systematic literature review was undertaken primarily to examine the
role that print and digitally mediums play in text comprehension. Overall,
results suggest that medium plays an influential role under certain text or
task conditions or for certain readers. Additional goals were to identify
how researchers defined and measured comprehension, and the various
trends that have emerged over the past 25 years, since Dillon’s review.
Analysis showed that relatively few researchers defined either reading or
digital reading, and that the majority of studies relied on researcher-developed
measures. Three types of trends were identified in this body of work:
incremental (significant increase; e.g., number of studies conducted, variety
of digital devices used), stationary (relative stability; e.g., research
setting, chose of participants), and iterative (wide fluctuation; e.g., text
length, text manipulations). The review concludes by considering the significance
of these findings for future empirical research on reading in print
or digital mediums.
Von Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander im Text Reading on Paper and Digitally (2017) Bemerkungen
Dieses Literatur-Review zum Thema "Lesen mit digitalen Medien" zeigt sehr schön und detailliert die oft übergangene Komplexität des Themas.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 07.12.2019To our knowledge, this is the only systematic review on the topic of reading in
different mediums since 1992 that juxtaposes the contemporary field of reading
digitally against the long-established and deep-rooted research on reading in print.
Von Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander im Text Reading on Paper and Digitally (2017) It is important to state that we did not undertake this review to judge if reading
digitally belongs in our society. The ubiquity of reading digitally has already
answered that question. In fact, as time and technology progress, the convenience
of reading digitally fortifies its stake. Indeed, the ubiquity of technology is one of
the reasons a systematic review of reading in print and digitally seems warranted.
Von Lauren M. Singer, Patricia A. Alexander im Text Reading on Paper and Digitally (2017) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Lesen am Bildschirm geschieht oberflächlicher als Lesen auf Papier |
Begriffe KB IB clear | Lesekompetenz , Lesen am Bildschirm , Lesen auf Papier |
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Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- A new study shows that students learn way more effectively from print textbooks than screens (Patricia A. Alexander, Lauren M. Singer) (2017)
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
- Leseförderung 4.0? (Maik Philipp)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
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Volltext dieses Dokuments
Reading on Paper and Digitally: What the Past Decades of Empirical Research Reveal: Artikel als Volltext (: , 285 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.