/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using the SOLO Taxonomy to Understand Subgoal Labels Effect in CS1

Adrienne Decker, Lauren E. Margulieux, Briana B. Morrison
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This work extends previous research on subgoal labeled instructions by examining their effect across a semester-long, Java-based CS1 course. Across four quizzes, students were asked to explain in plain English the process that they would use to solve a programming problem. In this mixed methods study, we used the SOLO taxonomy to categorize student responses about problem-solving processes and compare students who learned with subgoal labels to those who did not. The use of the SOLO taxonomy classification allows us to look deeper than the mere correctness of answers to focus on the quality of the answers produced in terms of completeness of relevant concepts and explanation of relationships among concepts. Students who learned with subgoals produced higher-rated answers in terms of complexity and quality on three of four quizzes. Also, they were three times more likely to discuss issues of data type on a question about assignments and expressions than students who did not learn with subgoal labeling. This suggests that the use of subgoal labeling enabled students to gain a deeper and more complex understanding of the material presented in the course.

Von Adrienne Decker, Lauren E. Margulieux, Briana B. Morrison im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Using the SOLO Taxonomy to Understand Subgoal Labels Effect in CS1 (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Angela Carbone, Richard Catrambone, Adrienne Decker, Mark Guzdial, Cruz Izu, Raymond Lister, Lauren E. Margulieux, Briana B. Morrison, Cheryl Pope, Linda M. Seiter, Judy Sheard, Beth Simon, Leigh Ann Sudol-DeLyser, Errol Thompson, Amali Weerasinghe, Jacqueline L. Whalley

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming, SOLO-Taxonomie
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 ITiCSE 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) 14, 7, 9, 2, 1, 9, 4, 2, 4, 4, 3, 63728361518
2012 ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 10, 6, 13, 1, 1, 7, 4, 1, 5, 5, 3, 5321025496
2015 SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5479253198
2015 ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 8, 9, 8, 3, 12, 3, 3, 2, 4, 2, 4, 6542416578
2016 ICER 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) 2, 13, 2, 1, 6, 1, 3, 2, 5, 4, 2, 7451857523
2019 ITiCSE 2019 (Bruce Scharlau, Roger McDermott, Arnold Pears, Mihaela Sabin) 2, 7, 2, 4, 7, 1, 1, 2, 6, 3, 3, 6213216575
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 Going SOLO to assess novice programmers (Judy Sheard, Angela Carbone, Raymond Lister, Beth Simon, Errol Thompson, Jacqueline L. Whalley) 5200
2012 local web  Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications (Lauren E. Margulieux, Mark Guzdial, Richard Catrambone) 2, 10, 1, 1, 7, 1, 4, 1, 2, 7, 2, 7177312
2015 local web  Subgoals, Context, and Worked Examples in Learning Computing Problem Solving (Briana B. Morrison, Lauren E. Margulieux, Mark Guzdial) 3, 7, 7, 1, 4, 7, 1, 3, 5, 2, 5, 5275212
2015 local web  Expression of Abstraction (Leigh Ann Sudol-DeLyser) 1400
2015 local web  Using SOLO to Classify the Programming Responses of Primary Grade Students (Linda M. Seiter) 3400
2016 local web  Learning Loops (Briana B. Morrison, Adrienne Decker, Lauren E. Margulieux) 1200
2016 local web  A Study of Code Design Skills in Novice Programmers using the SOLO taxonomy (Cruz Izu, Amali Weerasinghe, Cheryl Pope) 3300
2019 local web  Design and Pilot Testing of Subgoal Labeled Worked Examples for Five Core Concepts in CS1 (Lauren E. Margulieux, Briana B. Morrison, Adrienne Decker) 1100

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Using the SOLO Taxonomy to Understand Subgoal Labels Effect in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1283 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.