Instructional Technology Integration Models and FrameworksDiffusion, Competencies, Attitudes, and Dispositions
Dale S. Niederhauser, Denise L. Lindstrom
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 335 bis 355), 2018
|
|
Zusammenfassungen
Models and frameworks help us better understand complex ideas and processes by providing a simplified explication of a concept, phenomenon, relationship, structure, system, or aspect of the real-world that allows us to focus on essential aspects of that which is being modeled. Relative to classroom technology integration, models can be useful in helping us understand and explain how technology integration occurs, allow us to better make decisions about how to effectively utilize technology resources, and provide insights that support development of strategies to more effectively and efficiently promote the kinds of pedagogical reforms that reformers hope to see in schools. The purpose of this chapter is to provide an overview of current models and frameworks that inform teacher adoption of technologies that support the integration of technology into student learning experiences in K-12 school settings, and to link them to theories of diffusion, adoption and change that underpin them.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura , Rhonda Christensen , Jay Cross , David C. Dwyer , Peggy A. Ertmer , Gerald Knezek , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Keiko T. Miyashita , Dominik Petko , Cathy Ringstaff , E. M Rogers , Margaret M. Ropp , Judith Haymore Sandholtz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | SAMR-Model | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
5 Erwähnungen
- Why do some teachers teach media literacy while others do not? - Exploring predictors along the “will, skill, tool, pedagogy” model (Maria-Luisa Schmitz, Tessa Consoli, Chiara Antonietti, Alberto Cattaneo, Philipp Gonon, Dominik Petko)
- Medien im Unterricht (Dominik Petko) (2019)
- Quo vadis TPACK? - Scouting the road ahead (Dominik Petko) (2020)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
- Digital Leadership - Schulen im digitalen Wandel führen (Tobias Röhl, Johannes Breitschaft, Eliane Burri, Nicole Wespi) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Instructional Technology Integration Models and Frameworks: Diffusion, Competencies, Attitudes, and Dispositions: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 590 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.