/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teachers as Drivers of Their Professional Learning Through Design Teams, Communities, and Networks

Sarah Prestridge, Katherine Main
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationEngaging teachers in cooperative and collaborative processes through which they learn from each other is fundamental in rethinking professional development as being ‘done’ to teachers compared with teachers ‘doing’ or driving their professional learning. This rethinking is underpinned by opportunities that have arisen not only through social networks and the pervasiveness of online media but also from the shift in valuing the exploration of individual interests and needs as well as in the pedagogical reform process. The tenets of effective professional learning, namely, active engagement, teacher voice, creation and collaboration, inquiry and reflection, will be explored in this chapter through two modes of discourse. First, a reckoning of what counts as professional learning activities is proposed to establish the driving force or purpose for teacher learning. This is then developed further in the second part of this chapter where we discuss the various approaches to professional learning with a theoretical analysis of teacher collaboration, teacher teams, communities of practice, and broader social networks. Understanding the genesis, development, and purpose of professional engagement and interaction is key to supporting teachers as the ‘deliverers’ of educational reform who are those tasked with transforming education through ICT.
Von Sarah Prestridge, Katherine Main im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Teachers as Drivers of Their Professional Learning Through Design Teams, Communities, and Networks

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Chris Brook , Jay Cross , Peggy A. Ertmer , Jean Lave , Ron Oliver , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Olgun Sadik , Emine Sendurur , Polat Sendurur , Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , Teaching and Learning International Survey (TALIS)
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 5, 6, 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2, 6 179 2 6 1580
1999 Communities of practice (Etienne Wenger) 7, 2, 5, 10, 21, 2, 1, 4, 3, 6, 3, 10 117 3 10 1263
2006 local web  Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level (Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam) 8, 5, 6, 5, 3, 6, 11, 3, 2, 8, 2, 6 2 98 6 1453
2006  local  Informal Learning (Jay Cross) 3, 6, 2, 6, 7, 12, 4, 1, 3, 14, 4, 9 43 109 9 1478
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 7, 9, 4, 3, 7, 8, 4, 1, 1, 10, 4, 2 35 6 2 581
2006 local web  Online Learning Communities (Chris Brook, Ron Oliver) 2 2 0 0
2012 local web  Teacher beliefs and technology integration practices (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur) 1, 2, 3, 3, 6, 6, 7, 3, 1, 7, 3, 1 8 11 1 95

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.