/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teacher beliefs and technology integration practices

A critical relationship
Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Early studies indicated that teachers’ enacted beliefs, particularly in terms of classroom technology practices, often did not align with their espoused beliefs. Researchers concluded this was due, at least in part, to a variety of external barriers that prevented teachers from using technology in ways that aligned more closely with their beliefs. However, many of these barriers (access, support, etc.) have since been eliminated in the majority of schools. This multiple case-study research was designed to revisit the question, “How do the pedagogical beliefs and classroom technology practices of teachers, recognized for their technology uses, align?”
Twelve K-12 classroom teachers were purposefully selected based on their award-winning technology practices, supported by evidence from personal and/or classroom websites. Follow-up interviews were conducted to examine the correspondence between teachers’ classroom practices and their pedagogical beliefs. Results suggest close alignment; that is student-centered beliefs undergirded student-centered practices (authenticity, student choice, collaboration). Moreover, teachers with student-centered beliefs tended to enact student-centered curricula despite technological, administrative, or assessment barriers. Teachers’ own beliefs and attitudes about the relevance of technology to students’ learning were perceived as having the biggest impact on their success. Additionally, most teachers indicated that internal factors (e.g., passion for technology, having a problem-solving mentality) and support from others (administrators and personal learning networks) played key roles in shaping their practices. Teachers noted that the strongest barriers preventing other teachers from using technology were their existing attitudes and beliefs toward technology, as well as their current levels of knowledge and skills. Recommendations are made for refocusing our professional development efforts on strategies for facilitating changes in teachers’ attitudes and beliefs.
Von Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur, Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich im Text Teacher beliefs and technology integration practices (2012)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Henry Becker, Johan van Braak, David C. Dwyer, Peggy A. Ertmer, R. Hermans, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, W. J. Pelgrum, Marc Prensky, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz, Jo Tondeur, Martin Valcke

Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?

Begriffe
KB IB clear
teacher beliefsteacher beliefs, WebQuest
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1997 Teaching with Technology (Judith Haymore Sandholtz, Cathy Ringstaff, David C. Dwyer) 9200
2010 local  Teaching Digital Natives (Marc Prensky) 1, 6, 1, 10, 2, 20, 1, 2, 6, 5, 2, 2932420
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) 7, 7, 6, 3, 8, 1, 10, 9, 3, 5, 3, 516145518
1994 local web  How Exemplary Computer-Using Teachers Differ From Other Teachers (Henry Becker) 6, 2, 17, 3, 8, 1, 3, 8, 2, 1, 1, 5985987
2001 local web  Obstacles to the integration of ICT in education (W. J. Pelgrum) 1, 1, 6, 4, 6, 12, 1, 3, 5, 2, 1, 21652447
2005 local web  Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 6, 1, 10, 3, 11, 1, 6, 5, 4, 5, 7, 93369537
2010 local web  Teacher Technology Change (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) 1, 6, 1, 11, 2, 12, 1, 3, 1, 7, 14, 13161913395

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Teacher beliefs and technology integration practices: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 247 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.