/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Holistic STEAM Education Through Computational Thinking

A Perspective on Training Future Teachers
Arnold Pears, Erik Barendsen, Valentina Dagienė, Vladimiras Dolgopolovas, Eglė Jasutė
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 41 bis 52), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics Computational thinking (CT) skills are argued to be vital to preparing future generations of learners to be productive citizens in our increasingly technologically sophisticated societies. However, teacher education lags behind policy in many countries, and there is a palpable need for enhanced support for teacher education in CT. This paper addresses this gap, establishing an intellectual framework with which to explore the manner in which CT can be inculcated in compulsory school students. Drawing on a deeper awareness of the broader societal and cultural context of the activities we introduce a new approach to designing teacher education. The novelty of our approach is that training computation thinking is framed as an integrative element rather than as a separate study subject. This approach provides better articulation between Engineering and Science oriented subjects and Arts, providing supporting methods to develop the professional skills of student-teachers.
Von Arnold Pears, Erik Barendsen, Valentina Dagienė, Vladimiras Dolgopolovas, Eglė Jasutė im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Holistic STEAM Education Through Computational Thinking

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lieve Van den Brande , Stephanie Carretero , Sally Fincher , George H. L. Fletcher , James J. Lu , Linda Mannila , Lars-Åke Norden , David B. Palumbo , Seymour Papert , Arnold Pears , David N. Perkins , Yves Punie , Anthony V. Robins , Gavriel Salomon , Matti Tedre , Riina Vuorikari

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , LehrerInnen-Bildungteacher training , STEAM
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18 342 47 18 5930
2004 local  The Science of Computing (Matti Tedre) 3, 6, 11, 3, 1, 3, 11, 2, 4, 5, 4, 1 7 15 1 320
2009 SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 2, 3, 8, 9, 3, 1, 11, 1, 8, 5, 1, 3 35 342 3 405
2016 local web  DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens (Riina Vuorikari, Yves Punie, Stephanie Carretero, Lieve Van den Brande) 5, 4, 6, 7, 11, 3, 1, 8, 3, 5, 1, 1 17 8 1 261
2018 ICER 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) 8, 14, 5, 1, 1, 3, 10, 2, 7, 11, 4, 3 50 230 3 607
2019 local  The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) 3, 3, 11, 18, 4, 2, 15, 6, 7, 9, 5, 16 27 53 16 602
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local web  Are Cognitive Skills Context-Bound? (David N. Perkins, Gavriel Salomon) 2, 6, 5, 7, 1, 1, 4, 3, 3, 5, 1, 2 1 9 2 348
1990 local web  Programming Language/Problem-Solving Research (David B. Palumbo) 7, 5, 4, 2, 1, 4, 9, 2, 7, 3, 3, 1 9 23 1 469
2009 local web  Thinking about computational thinking (James J. Lu, George H. L. Fletcher) 8, 5, 1, 3, 1, 1, 9, 4, 4, 8, 2, 4 7 9 4 639
2018 local web  Digital Competence, Teacher Self-Efficacy and Training Needs (Linda Mannila, Lars-Åke Norden, Arnold Pears) 6 5 0 0

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.