/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

Linda Mannila

Dies ist keine offizielle Homepage von Linda Mannila, E-Mails an Linda Mannila sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Linda Mannila and it is not possible to contact Linda Mannila here!

icon12 Texte von Linda Mannila Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text Texttyp
2006 local web What about a simple language? - Analyzing the difficulties in learning to program (Linda Mannila, Mia Peltomäki, Tapio Salakoski)
erschienen in Computer Science Education 3/2006 (Seite 211 - 227)
Journal-Artikel
2006 local web Progress reports and novices' understanding of program code (Linda Mannila)
erschienen in Coli Calling 2006
Konferenz-Paper
2006 local web 3, 7, 4, 2, 4, 3, 13, 11, 9, 9, 3, 5An objective comparison of languages for teaching introductory programming (Linda Mannila, Michael de Raadt)
erschienen in Coli Calling 2006
Konferenz-Paper
2007 local web Computer science and IT teachers' conceptions of successful and unsuccessful teaching - A phenomenographic study (Angela Carbone, Linda Mannila, Sue Fitzgerald)
erschienen in Computer Science Education 4/2007 (Seite 275 - 299)
Journal-Artikel
2014 local web 1, 3, 5, 3, 4, 2, 9, 8, 2, 2, 3, 3Reasoning on Children´s Cognitive Skills in an Informatics Contest - Findings and Discoveries from Finland, Lithuania, and Sweden (Valentina Dagiene, Linda Mannila, Timo Poranen, Lennart Rolandsson, Gabriele Stupuriene)
erschienen in ISSEP 2014 (Seite 66 - 77) local web 
Konferenz-Paper
2015 local web 8, 7, 7, 3, 7, 7, 10, 7, 6, 6, 5, 7Computing at School in Sweden - Experiences from Introducing Computer Science within Existing Subjects (Fredrik Heintz, Linda Mannila, Karin NygÃ¥rds, Peter Parnes, Björn Regnell)
erschienen in ISSEP 2015 (Seite 118 - 130) local web 
Konferenz-Paper
2016Learning programming online - a racket-course for elementary school teachers in Finland (Tiina Partanen, Linda Mannila, Timo Poranen)
erschienen in Koli Calling 2016 (Seite 178 - 179)
Konferenz-Paper
2016 local web Supporting Active Learning by Introducing an Interactive Teaching Tool in a Data Structures and Algorithms Course (Tommy Färnqvist, Fredrik Heintz, Patrick Lambrix, Linda Mannila, Chunyan Wang 0003)
erschienen in SIGCSE 2016
Konferenz-Paper
2017 local web 11, 4, 6, 1, 4, 7, 5, 2, 4, 4, 2, 2Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 Education (Fredrik Heintz, Linda Mannila, Lars-Åke Nordén, Peter Parnes, Björn Regnell)
erschienen in Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 117 - 128) local web 
Konferenz-Paper
2018 local web Computational Thinking for All - An Experience Report on Scaling up Teaching Computational Thinking to All Students in a Major City in Sweden (Fredrik Heintz, Linda Mannila)
erschienen in SIGCSE 2018 (Seite 137 - 142) local web 
Konferenz-Paper
2018 local web Digital Competence, Teacher Self-Efficacy and Training Needs (Linda Mannila, Lars-Åke Norden, Arnold Pears)
erschienen in ICER 2018 (Seite 78 - 85)
Konferenz-Paper
2019 local web A Student's View of Concurrency - A Study of Common Mistakes in Introductory Courses on Concurrency (Filip Strömbäck, Linda Mannila, Mikael Asplund, Mariam Kamkar)
erschienen in ICER 2019
Konferenz-Paper

iconBemerkungen von Linda Mannila

Von Linda Mannila gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:


Texte
KB IB clear
A Student's View of Concurrency - A Study of Common Mistakes in Introductory Courses on Concurrency, An objective comparison of languages for teaching introductory programming, Computational Thinking for All, Computer science and IT teachers' conceptions of successful and unsuccessful teaching, Computing at School in Sweden - Experiences from Introducing Computer Science within Existing Subjects, Digital Competence, Teacher Self-Efficacy and Training Needs, Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 Education, Progress reports and novices' understanding of program code, Reasoning on Children´s Cognitive Skills in an Informatics Contest, Supporting Active Learning by Introducing an Interactive Teaching Tool in a Data Structures and Algorithms Course

iconZeitleiste

iconCoautorInnen

Mikael Asplund, Angela Carbone, Valentina Dagiene, Michael de Raadt, Tommy Färnqvist, Sue Fitzgerald, Fredrik Heintz, Mariam Kamkar, Patrick Lambrix, Lars-Åke Norden, Lars-Åke Nordén, Karin Nygårds, Peter Parnes, Tiina Partanen, Arnold Pears, Mia Peltomäki, Timo Poranen, Björn Regnell, Lennart Rolandsson, Tapio Salakoski, Filip Strömbäck, Gabriele Stupuriene, Chunyan Wang 0003,

iconZitationsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung von im Biblionetz erfassten Zitationen und Co-Autorschaften.

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconBegriffswolke von Linda Mannila

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

Auf dem WWW Computing at School in Sweden - Experiences from Introducing Computer Science within Existing Subjects: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 155 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Reasoning on Children´s Cognitive Skills in an Informatics Contest: Findings and Discoveries from Finland, Lithuania, and Sweden: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 644 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Computational Thinking for All: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 795 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW What about a simple language? Analyzing the difficulties in learning to program: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 883 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Computer science and IT teachers' conceptions of successful and unsuccessful teaching: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 170 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Progress reports and novices' understanding of program code: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 68 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW An objective comparison of languages for teaching introductory programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 429 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Supporting Active Learning by Introducing an Interactive Teaching Tool in a Data Structures and Algorithms Course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 824 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Student's View of Concurrency - A Study of Common Mistakes in Introductory Courses on Concurrency: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1470 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 149 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Digital Competence, Teacher Self-Efficacy and Training Needs: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1132 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.