The Laptop CollegeLearning Technologies Report, Spring 1999, Volume 1 Number 1.
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Zusammenfassungen
The decision to "go laptop" must be based on an institution's individual situation, but we can all learn from the experiences of others. The premiere issue of Learning Technologies Report gathers those experiences and the lessons learned at 9 universities and 8 colleges in Canada and the United States. Laptop programmes at these 17 institutions range from a single-programme implementation with 27 students and 1 faculty member to a campus-wide execution that will involve some 4,000 students and 250 faculty members.
Why are institutions requiring, and in some cases providing, laptop computers for their students? There is no single answer. For some, it is a long-term solution to the problems of computer labs; for others, it is a market differentiator in the competition for enrolments. Some institutions are looking to empower their students with computer skills and with anytime, anyplace access to computing. For others, it is part of a response to the new imperatives of a knowledge economy, in which mastery of the tools and processes of learning is more important than mastery of facts.
Von Klappentext im Buch The Laptop College (1999) Why are institutions requiring, and in some cases providing, laptop computers for their students? There is no single answer. For some, it is a long-term solution to the problems of computer labs; for others, it is a market differentiator in the competition for enrolments. Some institutions are looking to empower their students with computer skills and with anytime, anyplace access to computing. For others, it is part of a response to the new imperatives of a knowledge economy, in which mastery of the tools and processes of learning is more important than mastery of facts.
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | David G. Brown , Jennifer J. Burg , Jay L. Dominick , Richard J. LeBlanc Jr. , Steven L. Teal | |||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | ENpS 2: Ist das Notebook obligatorisch?
ENpS 3: Wer finanziert, wem gehören die Notebooks? ENpS 4: Was wird standardisiert? | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS) , Notebooklaptop , Notebooks an Schulennotebooks in schools , Wireless Computing an Schulen , WLAN / Wireless LANWireless LAN | |||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | One-to-One-Computing |
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Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- The Mobile Campus Matures (2000)
- Empfehlungen zur Planung und Umsetzung eines Ein-Notebook-pro-Studentin Programms (Beat Döbeli Honegger, Rolf Stähli) (2001)
- Erhöhung des Einsatzes von Studierenden-Laptops in der Lehre einer Technischen Hochschule - Konzept zur (Eva Ruiz) (2004)
- Das Notebookprojekt USE-IT an den Oberstufenschulen der Stadt Solothurn (Dominik Petko, Daniela Knüsel) (2004)
Co-zitierte Bücher
Beschaffung und Betrieb von Informatikmitteln an allgemeinbildenden Schulen
Empfehlungen für ...
(Yvan Grepper, Beat Döbeli Honegger) (1999)Empfehlungen zur kabellosen Vernetzung von Computern an Schulen
(Chris Welti, Beat Döbeli Honegger) (2001)Volltext dieses Dokuments
The Laptop College : Fulltext as PDF (: , 405 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-28) |
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.