/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teacher training

The interplay of IT and society
Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Christian Görlich, Ludger Humbert
Zu finden in:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Ludger HumbertIn their paper the authors emphasize the necessity to approach the conference's agenda with a more precise terminology and more practical as well as verifiable projects. Thus data related to current on-line learning projects could be made available for empirical research. Looking for theoretical grounding and help the authors resort to a reconstruction of sociological questions.
They are skeptical of all purely scientific approaches to the conference's topic. They argue this would be too narrow and limited in scope. They in turn draw attention to the ethical implications of this issue, in particular the potential for emancipation. They support Merton's view of the decisive role and significance of values to be observed in the present process. They follow Kuhn when asking for the options of a predominantly historical approach.
Focussing on the debate of CSCL the authors suggest three priorities - any research should consider in a more systematic and consistent way than before the individuals concerned, the constantly changing structure of social groups as well the given social context.
The authors' assumptions rely on writers like Holzkamp who have demanded a theory of learning based on the individual without ignoring the social context. They refer to the work of Foucault. According to him today's educational structures and institutions serve two functions. They guarantee the efficiency of any form of learning and simultaneously function as an element of control and social order. Any change in the CSCL's learning environment may result in fears and anxieties that have to be taken into due consideration.
The authors report on a current CSCL project in teacher training. Within the context of clearly defined academic research trainees explore and test new forms of cooperation and "knowledge management". This is done by creating and working on virtual learning stations in different places and at different times. First results indicate that educational bureaucracies and government offices need to adjust now and in the future. The authors hope that in this way more empirical data will become available for educational research focussing on the learning biography of adult learners.
Von Christian Görlich, Ludger Humbert Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text Teacher training

iconDiese Präsentation erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Guido van Rossum

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Ethikethics , Gesellschaftsociety , Lernenlearning
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 local web  Computer Programming for Everybody (Guido van Rossum) 1, 6, 1, 2, 6, 6, 4, 7, 3, 3, 6, 3 4103154

iconDiese Präsentation erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Informatik lehren: Paper als PDF-Datei (lokal: PDF, 60 kByte)

iconExterne Links

Auf dem WWW GöRLICH, Christian F. ; HUMBERT, Ludger: Teacher training - the interplay of IT and society: Folien zum Vortrag ( WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Präsentation

Beat hat Diese Präsentation während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.